پیشنهاد سردبیرنظامی

مشخصات بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان که بر سر داعش آوار شد + ویدیو

سلاح عظیم انفجار هوایی یا بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان با نام جی‌بی‌یو ۴۳ بی GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast معروف به مادر بمب‌ ها MOAB بمب قدرتمندی است که توسط ارتش آمریکا توسط بدست Albert L. Weimorts Jr ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ نیز برای اولین بار به عنوان قدرتمندترین بمب غیر هسته ای جهان آزمایش و معروف شد و حالا این بمب به صورت غیر منتظره و به گفته مقامات سیاسی آمریکایی در واضع داعش در افغانستان استفاده شده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بزرگترین بمب غیر هسته ای دنیا یازده تن مواد منفجر درون خود دارد و نام‌های زیادی برای آن انتخاب شده است؛ این بمب رسما با کد GBU-43 نام گزاری شده به اسم مهمات عظیم هوایی (MOAB) هم شناخته می‌شود.

بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان در حالی روزها گذشته در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است که هدف از شلیک این بمب ، تونل های داعش در ولایت ننگرهار افغانستان بوده و تا به حال از تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

ادم ستامپ سخنگوی پنتاگون نیز در خصوص استفاده ارتش آمریکا از بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان در مواضع داعش در افغانستان گفته که هدف استفاده این بمب مخفیگاه‌های زیرزمینی گروه تروریستی داعش بوده است.

بد نیست بدانید که بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان یا همان مادر بمب‌ ها MOAB ، شدت انفجاری معادل ۱۱ تن مواد منفجره تی ان تی و ۹ هزار و ۷۹۷ کیلوگرم وزن دارد.

عملیات شلیک این بمب در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر در منطقه آچین ، در ننگرها افغانستان ، صورت گرفته که این منطقه در واقع به مرز پاکستان بسیار نزدیک است و احتمال می رود در این عملیات نیروی هوایی آمریکا توانسته باشند غارها و تونل‌ های شبه‌ نظامیان داعش در این منطقه را نابود کرده باشند ، موضوعی که هنوز در خصوص آن اخباری رسمی منتشر نشده است.

بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان
محل ساخت بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان در آمریکا
بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان
محل اصابت بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان در مواضع داعش در افغانستان

 

بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان
تصویری از بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان که اخیرا در مواضع داعش در افغانستان استفاده شد

 

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا