Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

بخش اول دارایی آزاد شده به حساب ایران واریز شد

به گزارش میهن پست – اولین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری ایران که به حساب یک بانک در سوئیس واریز شده بود ، امروز به حساب های بانکی ایران منتقل شد .

به نقل از مهر،بر اساس توافق ژنو اولین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری ایران که به حساب یک بانک در سوئیس واریز شده بود ، امروز به حساب های بانکی ایران منتقل شد .

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت این خبر را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش ،در پی اجرای برنامه اقدام مشترک از ۳۰ ژانویه قرار بود مبلغ ۴/۲ میلیلارد دلار اموال بلوکه شده ایران بر اساس توافق ایران و ۱+۵ در ۸ قسط به حساب کشورمان واریز شود.

زمان پرداخت اولین قسط بر طبق توافق اول فوریه ( شنبه ۱۲ بهمن ماه ) بود که به دلیل مصادف شدن این روز با روزهای شنبه و یکشنبه که در کشورهای اروپایی تعطیلات پایان هفته است ، زمان واریز اولین قسط به امروز موکول شد.

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با ۱+۵ روز شنبه در حاشیه مراسم ختم یکی از بستگان مرتضی بانک و در جمع خبرنگاران در این باره خاطرنشان کرد: به دلیل این که شنبه و یک‌شنبه روزهای تعطیل هستند، عملیات بانکی از روز دوشنبه انجام می‌شود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: اولین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری ایران به حساب مربوطه در یک بانک در سوییس واریز شده و تمام اقدامات لازم درباره گام اول توافق و هم‌چنین همه نقل و انتقالات صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا