Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

آیا رپتیلین ها Reptilians یا خزندگان انسان نما در میان ما زندگی می کنند ؟

طبق باور برخی از طرفداران این نظریه توطئه، رپتیلین ها Reptilians زمانی که دچار افت انرژی می‌شوند، کنترلی بر خود ندارند و به طور ناخواسته تغییر شکل می‌دهند، اما به سرعت به حالت عادی خود برمی‌گردند و شبیه انسان‌ها می‌شوند.

بر اساس نظریه رپتیلین ها Reptilians این موجودات خزنده انسان نما که فرازمینی باشند قابلیت تغییر شکل و ساختار فیزیکی دارند و یکی از باور‌ها در رابطه با رپتایل‌ها این است که رپتایل‌ها درحال کنترل و تعیین سرنوشت کره زمین می‌باشند. به طوری که برخی حتی بر این باور می‌باشند که برخی سیاستمداران بزرگ جهان از جمله باراک اوباما رپتایل هستند.

طبق باور برخی از طرفداران این نظریه توطئه، رپتیلین ها Reptilians زمانی که دچار افت انرژی می‌شوند، کنترلی بر خود ندارند و به طور ناخواسته تغییر شکل می‌دهند، اما به سرعت به حالت عادی خود برمی‌گردند و شبیه انسان‌ها می‌شوند.

همچنین رپتیلین ها Reptilians دارای حس غرور و تکبر و قدرت‌ طلبی هستند و علاقه‌ ندارند با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. آن‌ها علاقه دارند انسان‌ها را به بردگی بگیرند و بر آن‌ها تسلط داشته باشند و حکومت کنند.

رپتیلین ها Reptilians یا خزندگان انسان نما یا خزندگان فرازمینی ، خزندگان انسان‌نما، رِپتایل‌ها، انسان‌های مارمولکی مطابق ادعاهای این نظریه موجودات خزندهٔ انسان‌نمای فضایی که قابلیت تغییر شکل دارند، در واقع زمین را در کنترل خود دارند.

دیوید آیک از پیروان نظریه رپتیلین ها Reptilians است و در زمینهٔ نظریهٔ توطئه پژوهش می‌کند و طبق تخمین‌هایش امروزه حدود صد میلیون نفر در سرتاسر جهان به این نظریه اعتقاد دارند. این نظریه یک نظریهٔ نیازمند اثبات است ولی فیلم های زیادی در این مورد پخش شده که معلوم نیست واقعی هست یا نه.

رپتیلین ها Reptilians یا خزندگان انسان نمای فرازمینی بر اساس یک نظریه خزنده‌های فرازمینی هستند که شکل و شمایل انسان‌ها را دارند و در بین مردمان کره زمین زندگی می‌کنند.

البته باید گفت که شاید عجیب به نظر برسد اما خیلی از مردم آمریکا نیز به وجود خزنده های انسان نما پی برده اند. بعضی در مورد اهداف آنها اضافه می کنند که هدف آنها کنترل جمعیت و جلوگیری از پیشرفت انسان هاست.

در هر صورت باید دانست که اسناد و منابع متعددی در مورد این موجودات وجود دارد و باید دانست که آنها چه موجود بیگانه باشند و چه هر چیز دیگری  ذات و اهداف پلیدی دارند.

اما ایده وجود رپتیلین ها Reptilians یا خزندگان فرازمینی یا مردم مارمولکی (Lizard People) از کجا آمد و چطور اینقدر محبوب شد؟ به غیر از مرحومه مغفوره ملکه انگلیس، چه کسانی هستند که ممکن است در پس پرده خزنده‌هایی عظیم با فلس‌های کریه باشند؟ امروز در میهن پست به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

رپتیلین ها Reptilians
رپتیلین ها Reptilians

آیا رپتیلین ها Reptilians یا خزندگان انسان نما در میان ما زندگی می کنند ؟

ایده کنترل زمین به دست رهبران قدرتمند و نخبگان ثروتمندی که در واقع جزو رپتایل ها هستند و می‌خواهند بشریت را به بردگی بکشند، ایده جدیدی نیست، دهه‌هاست که وجود دارد. اما انفجار اخیر در محبوبیت محتوای توطئه آمیز آنلاین به این مفهوم خاص جان تازه ای بخشیده است.

توطئه خزندگان انسان نما یک نظریه عجیب است که می‌گوید خزندگان فرازمینی و بیگانگان انسان نمایی در بین ما هستند که می‌توانند شکل را تغییر دهند و شکل انسانی به خود بگیرند.

به این ترتیب خیلی راحت در امور انسانی دخالت می‌کنند، هرج و مرج ایجاد کنند، ترس و نفرت بپراکنند و از این احساسات منفی ما تغذیه کنند تا قدرت بگیرند.

رپتوئید، رپتیلوئید، سوریان و آنوناکی نیز از جمله نام‌های دیگری هستند که به این موجودات نسبت داده می‌شوند. ادعا می‌شود که رپتایل ها در زیر سطح زمین زندگی می‌کنند. اما گاهی ظاهر می‌شوند تا شکل خود را تغییر دهند و در رهبری جهان نقش ایفا کنند.

تئوری مارمولک انسان نما چنین فرض می‌کند که دولت‌ها، رسانه‌ها و موسسات مالی جهان تحت کنترل نژادی از موجودات خزنده هستند که در جامعه بشری نفوذ کرده اند و انسان‌ها را برای اهداف خودشان دستکاری می‌کنند. بر اساس این نظریه، بیگانگان خزنده بسیار باهوش و از نظر فناوری پیشرفته‌اند. پیشرفت بشریت را از دور زیر نظر دارند و با مطالعه ریز به ریز رفتار ما، می‌کوشند آدمیزاد را برده خود کنند.

این بیش از هر چیزی شبیه داستان یک فیلم علمی تخیلی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم در سراسر جهان معتقدند که خطری واقعی در کمین ماست. اگر کاری برای متوقف کردن خزندگان انسان نما انجام ندهیم، به زودی به هدف خود خواهند رسید و بشریت را به بردگی خواهند گرفت.

آیا وجود خزندگان فرازمینی انسان نما یا رپتایل‌ها حقیقت دارد؟

در پاسخ به این که آیا خزندگان فرازمینی انسان نما یا همان رپتایل‌ها حقیقت دارند یا خیر باید به شما بگویم که من حقیقتاً نه می‌توانم وجود رپتایل‌ها را تایید کنم و نمیتوانم وجودشان را تکذیب کنم.

ولی در این میان اسناد و مدارک بسیاری وجود دارند مبنی بر اینکه رپتایل‌ها می‌توانند وجود داشته باشند و یا اینکه حداقل در گذشته وجود داشته اند. وجود رپتایل‌ها به این معنی نیست که آنان خود را به شکل انسان درآورده اند و… بلکه میتواند بدین معنی باشد که رپتایل‌ها حداقل در گذشته دور در میان انسان‌ها میزیسته و به یاری آنان میپرداخته اند.

چنان چه در نقاشی‌های باستانی و مجسمه‌های کشف شده متعلق به عصر باستان شاهد موجودات انسان مانندی هستیم که سرشان با انسان متفاوت است.

آیا رپتایل‌ها یا همان خزندگان انسان مانند فرازمینی در حال کنترل و تعیین سرنوشت کره زمین هستند؟

راستش را بخواهید در رابطه با این موضوع که آیا رپتایل‌ها در حال کنترل و تعیین سرنوشت کره زمین می‌باشند باید بگویم راستش را بخواهید مستنداتی وجود دارند که حتی خودم را نیز به شک انداخته اند! یکی از مستنداتی که واقعاً من را به این شک انداخته است که شاید وجود رپتایل‌ها حقیقت داشته باشد و این نیز حقیقت داشته باشد که آن‌ها در حال کنترل و تعیین سرنوشت زمین هستند همین ویروس کرونا است! البته نه خود و ویروس کرونا بلکه کتاب “پیشگویی سیلویا براون” که شیوع ویروس کرونا را در سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود!

تقریباً 4 درصد از آمریکایی‌ها به تئوری سوسمار های انسان نما اعتقاد دارند. یکی از برجسته ترین نظریه پردازان رپتایل ها، دیوید آیک (David Icke) است. آیک چندین کتاب ارائه داده و در آنها شواهد و توضیحات بیشتری تفت می‌دهد. به نظر می‌رسد که این تئوری در اوایل دهه 2000 خریداران زیادی داشته و حتی امروزه هم هستند کسانی که تئوری خزندگان فرازمینی را باور کنند.

منشأ تئوری توطئه مردم مارمولکی، مبهم و چند وجهی است، اما چندین عامل کلیدی در توسعه آن نقش داشته اند.

  • شایعات تاریخی: استعاره های یهودی ستیز (آنتی سمیتیک) در طول تاریخ، اغلب یهودیان را به شکل خزند‌ه‌های بزرگ یا اهریمنی به تصویر می کشیدند که زمینه ساز تئوری‌های توطئه بعدی درباره رپتایل ها شد.
  • جنگ سرد: جو ترس و بی اعتمادی در طول جنگ سرد باعث ایجاد سوء ظن نسبت به جوامع مخفی شد و زمینه مساعدی را برای توطئه‌هایی مانند ایلومیناتی فراهم کرد.
  • دیوید آیک: دیوید آیک، فوتبالیست سابق بریتانیایی از دهه 1980 به بعد، به یکی از جنجالی‌ترین مطرح کنندگان ایده خزندگان فرازمینی تبدیل شد. او ادعا می‌کرد که موجودات خزنده از بعد دیگری به زمین نفوذ کرده و موقعیت های قدرتمندی را به دست گرفته اند و رویدادها را کنترل می کنند.
  • رسانه و اینترنت: پوشش رسانه‌ای پر شور و ظهور اینترنت، این نظریه را تقویت کرد. انتشار اخبار کذب و شایعات، تجربه‌های دروغین و مقالات ریز و درشت، جذابیت تئوری خزندگان فرازمینی را بیش از پیش افزایش داد.
  • عوامل روانشناختی: برخی معتقدند جذابیت این نظریه در توضیح آن برای رویدادهای پیچیده و تمایل به قربانی کردن شخصیت های قدرتمند است. همچنین حس اجتماع و تعلق به کسانی که مشترک آن هستند را منتقل می‌کند.

آیا وجود خزندگان فرازمینی انسان نما یا رپتایل‌ها حقیقت دارد؟

اسناد و مدارک بسیاری وجود دارند مبنی بر اینکه خزندگان فرازمینی انسان نما یا رپتایل‌ها می‌توانند وجود داشته باشند و یا اینکه حداقل در گذشته وجود داشته اند.

خزندگان فرازمینی، خزندگان انسان‌نما، رِپتایل‌ها، انسان‌های مارمولکی یا رِپتیلین‌ها (انگلیسی: Reptilians‎) مطابق ادعاهای این نظریه موجودات خزندهٔ انسان‌نمای فضایی که قابلیت تغییر شکل دارند، در واقع زمین را در کنترل خود دارند.

دیوید آیک از پیروان این نظریه است و در زمینهٔ نظریهٔ توطئه پژوهش می‌کند و طبق تخمین‌هایش امروزه حدود صد میلیون نفر در سرتاسر جهان به این نظریه اعتقاد دارند. این نظریه یک نظریهٔ نیازمند اثبات است ولی فیلم های زیادی در این مورد پخش شده که معلوم نیست واقعی هست یا نه.

رپتایل‌ها یا خزندگان انسان نمای فرازمینی بر اساس یک نظریه خزنده‌های فرازمینی هستند که شکل و شمایل انسان‌ها را دارند و در بین مردمان کره زمین زندگی می‌کنند.

بر اساس نظریه رپتایل‌ها این موجودات خزنده انسان نما که فرازمینی باشند قابلیت تغییر شکل و ساختار فیزیکی دارند و یکی از باور‌ها در رابطه با رپتایل‌ها این است که رپتایل‌ها درحال کنترل و تعیین سرنوشت کره زمین می‌باشند. به طوری که برخی حتی بر این باور می‌باشند که برخی سیاستمداران بزرگ جهان از جمله باراک اوباما رپتایل هستند.

البته لازم به ذکر است که نظریه رپتایل بودن سیاستمداران آمریکایی و… در جهان پرواضح است که به هیچ عنوان حقیقت نداشته و تنها ساخته و پرداخته مجلات زرد جهت جذب مخاطب حداکثری است.

آیا وجود خزندگان فرازمینی انسان نما یا رپتیلین ها Reptilians حقیقت دارد؟

در پاسخ به این که آیا خزندگان فرازمینی انسان نما یا همان رپتایل‌ها حقیقت دارند یا خیر باید به شما بگویم که من حقیقتاً نه می‌توانم وجود رپتایل‌ها را تایید کنم و نمیتوانم وجودشان را تکذیب کنم. ولی در این میان اسناد و مدارک بسیاری وجود دارند مبنی بر اینکه رپتایل‌ها می‌توانند وجود داشته باشند و یا اینکه حداقل در گذشته وجود داشته اند. وجود رپتایل‌ها به این معنی نیست که آنان خود را به شکل انسان درآورده اند و… بلکه میتواند بدین معنی باشد که رپتایل‌ها حداقل در گذشته دور در میان انسان‌ها میزیسته و به یاری آنان میپرداخته اند. چنان چه در نقاشی‌های باستانی و مجسمه‌های کشف شده متعلق به عصر باستان شاهد موجودات انسان مانندی هستیم که سرشان با انسان متفاوت است.

مستندات وجود رپتیلین ها Reptilians در کره زمین:

بزرگترین و مستند‌ترین سند مبنی بر وجود رفتار‌ها مجسمه‌ها و نقاشی‌های باستان هستند. نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی به شکل انسان با سر حیوان یا حیوان با سر انسان و مجسمه‌های دارای شکل‌های عجیب و غریب که به باور من نمی‌توانند ساخته و پرداخته تخیلات انسان‌های آن زمان باشد. تصویرسازی و تصور چیزی که وجود ندارد بسیار سخت و مشکل است مخصوصاً برای مردم زمان‌های باستان که مثل این زمان نبودند! منظورم از این زمان این است که ما انواع فیلم‌های مختلف و داستان‌های مختلف را در عصر حاضر مشاهده کرده‌ایم و از این رو می‌توانیم تصویرسازی‌های ذهنی زیادی انجام داده و مجسمه‌هایی دارای شکل‌های مختلف بسازیم.

ولی این موضوع در رابطه با داستانی آن صدق نمی‌کند چرا که آنان هرگز همچین چیز‌های تخیلی‌ای را ندیده بودند که بخواهند آن را تصویرسازی نیز بکنند! مگر آنکه آنان مشاهدات واقعی‌ای داشته و سپس با توجه به مشاهدات واقعی شان مجسمه‌ها را ساخته اند! حتی یکی از آشکار‌ترین نقش برجسته‌ها متعلق به بنایی هستند که بر روی سر در آن تصاویر “تانک” , “هلیکوپتر” و یک “جت جنگی” یا “سفینه فضایی” حکاکی شده است! البته کلیپ‌هایی نیز وجود دارند که لحظات وجود رپتایل‌ها را شکار کرده اند و تنها کافی است در بخش ویدیو‌های گوگل عبارت “رپتایل” را سرچ کنید تا مشاهده کنید!

رپتیلین ها Reptilians

خزندگان فرازمینی زیر پوست افراد مشهور

ملکه الیزابت دوم: حرف و حدیث درباره ملکه مرحوم بریتانیایی زیاد است. بسیاری افراد معتقدند با چنین عمر طولانی، قطعاً به تئوری رپتایل ها ربط داشته است. برخی استدلال می‌کنند که طول عمر زیاد، پوست ناهموار و نگاه نافذ او نشانه ارتباطش با مردم مارمولکی بوده است.

باراک اوباما: به عنوان رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اوباما شخصیتی است که علاقه زیادی به این توطئه دارد. کاریزما، هوش و تفکر استراتژیک او باعث شده است که برخی گمان کنند خودش هم یکی از نخبگان خزنده است.

ولادیمیر پوتین: رئیس جمهور روسیه با چشمان سرد و حسابگر، با تئوری‌های توطئه بیگانه نیست. رویکرد بیرحمانه او به سیاست و توانایی ظاهراً غیرانسانی او برای پیش‌بینی رویدادهای آینده باعث گمانه‌زنی‌های ناشایستی درباره هویت خزنده‌ای او شده اند.

مارک زاکربرگ: موسس فیسبوک، مارک زاکربرگ، اغلب هدف این توطئه قرار گرفته است. برخی معتقدند رفتارهای روباتیک و نگاه خیره او، بی بروبرگرد ماهیت رپتایلی‌اش را لو می‎‌دهند.

تیلور سویفت: ستاره پاپ و خواننده و ترانه سرا به دلیل نمادهای مخفی و پیام‌های رمزگذاری شده‌اش درگیر توطئه شده است. به عقیده تئوری‌پردازان، ترانه‌های تیلور پر از پیام‌های مخفیانه درباره رپتایل ها هستند.

آیا تئوری رپتایل ها واقعیت است یا افسانه ؟

اگر از طرفداران تئوری رپتایل‌ها بخواهید که ادعای خود را اثبات کنند، قطعاً با یک سرچ دم دستی در یوتیوب اولین ویدیویی که از یک گوینده خبر اکراینی در نتایج نمایش داده می‌شود را به شما تحویل خواهند داد. مدرکشان هم این است که «در یک لحظه گوینده پلک می‌زند و چشمانش تغییر شکل می‌دهند». اما با استفاده از منطقی که خدا بر ما عطا فرموده، به سادگی می‌توان به بی‌اساس بودن ادعا پی برد. اینجا فقط سه دلیل بسیار پیش پا افتاده را یاد کرده‌ایم.

  • ویدیوهای دستکاری شده: همین حالا کافیست واژه «رپتایل ها» را در اینترنت جستجو کنید تا به هزاران ویدیو بربخورید. پنج شش تا را که تماشا کنید (اگر وحشت برتان نمی‌دارد)، متوجه خواهید شد که فیک بودن ویدیوها به شدت تابلوست.
  • عطش قدرت: نظریه پردازان توطئه خزندگان فرازمینی، تسلط تاریخی برخی «نخبگان» را دلیل اصلی پشت پراکنش شایعاتی از این قماش می‌دانند. آنها استدلال می‌کنند که این شخصیت‌ها مانند شکارچی، خواهان قدرت و کنترل هستند.
  • خصوصیات فیزیکی انسانی: استدلال بامپ برای تشخیص رپتایل ها را به خاطر دارید؟ قیافه‌های بی‌احساس، پوست دانه دانه و ناصاف، نگاه نافذ و علاقه وحشتناک به یقه اسکی‌های ضخیم. مطمئنم همین حالا قیافه حداقل دو نفر در ذهن شما آمده که این خصوصیات را دارند. آیا معنایش این است که از رپتایل ها هستند؟

پس از یک بررسی کامل (شامل مطالعه حجم سالمی از مستندها، انجمن‌های اینترنتی مشکوک و صادقانه بگویم، مقدار زیادی تخمه و چای)، شواهد بی نتیجه باقی می‌مانند. نظریه خزندگان انسان نما به طور غیرقابل انکاری فریبنده است، اما فقدان اثبات عینی آن را محکم در قلمرو اسطوره نگه می‌دارد. اما زیبایی توطئه‌ها در این است که جرقه کنجکاوی را برمی انگیزند. حتی اگر به پاسخ‌های قطعی منتهی نشوند.

پس به تحقیق ادامه دهید، اما به یاد داشته باشید، خطرناک ترین خزنده ممکن است همان کسی باشد که از آینه به شما خیره شده است… به خصوص بعد از خوردن دو کیلو تخمه و ظهور جوش‌های مجلسی. به یاد داشته باشید که تفکر انتقادی، سلاح نهایی شما در برابر اطلاعات نادرست است. کنجکاو بمانید، شکاک بمانید و مهمتر از همه، انسان بمانید (مگر اینکه خودتان رپتایل باشید. در این صورت، لطفا ما را نخورید.)

رپتیلین ها

دیدگاه‌های رایج در مورد توطئه رپتایل ها

درست مثل هر تئوری دیگری، فرضیه خزندگان فرازمینی هم در میان مخاطبان تا دلتان بخواهد نظرات مختلف ایجاد کرده است. اصولاً هر کسی که ذره‌ای درباره رپتایل ها اطلاعات داشته باشد در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرد:

  • زودباورها. برای برخی، رپتایل جماعت نه تنها به یک میم مسخره ختم نمی‌شود، بلکه یک تهدید ملموس است و مثل دست پنهانی پشت پرده، دنیای ما را تحت کنترل دارد. اغلب این افراد از نمادهای رمزآلود، «چشم‌های مارمولکی» در ویدیوها و این واقعیت غیرقابل انکار تکیه دارند که یک لامپ سوخته، بیشتر از مارک زاکربرگ پلک می‌زند. اعتقاد آنها توسط یک ترکیب قوی از بی اعتمادی نسبت به اقتدار، اشتیاق به حقایق پنهان، و میزان سالمی پارانویا تقویت می‌شود.
  • شکاک‌ها. کسانی که خودشان تصور وجود رپتایل ها را به سخره می‌گیرند. با این حال، یک درخشش شیطنت آمیز در چشمان آنها باقی می‌ماند که می‌پرسد: «اگر وجود داشته باشند چی؟» در توطئه برای سرگرمی محض افراط می‌کنند، با جدیتی ساختگی تاریخچه جد و آباد رپتایل ها را تشریح می‌کنند و از عجیب و غریب بودن لذت می‌برند.
  • بی‌تفاوت‌ها. در نهایت، زیادند کسانی که به سادگی شانه‌ بالا می‌اندازند و می‌روند پی کارشان. مقابل آنها اگر از رپتایل ها سخنی بگویید با قیافه‌ای بی احساس می‌گویند: «رپتایل دیگر چه صیغه ایست.» آنها مشکلات واقعی برای مبارزه، قبوضی برای پرداخت، و ترس وجودی برای مدیریت دارند. تهدید خزندگان فرازمینی بادی نیست که آنها را بلرزاند.

و در پایان باید گفت که مطمئناً، افراد قدرتمندی در دنیا وجود دارند که با هزار و یک ترفند گاه غیراخلاقی، نفوذ خود را از طریق اتاق‌های هیئت مدیره و معاملات پشتیبان اعمال می‌کنند. این وسط هیچ خبری از فرازمینی‌های مارمولک شکل و رپتایل ملکه الیزابت نیست.

حقیقت این است که دنیا مکانی آشفته و پر از مشکلات واقعی است که راه حل‌های واقعی می‌طلبد. چسبیدن به توضیحات محیرالعقولی مانند تئوری توطئه رپتایل ها، فقط ما را از چالش‌های واقعی که با آن روبرو هستیم منحرف می‌کند.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا