به گزارش میهن پست – سئات برای لذت بردن از رکوردی که مدل لئون کوپرا ۲۸۰ برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نیوبورگ رینگ بر جای گذاشته بود، چندان زمان زیادی را از ماه مارس تاکنون در اختیار نداشت. زیرا رنو با مگان RS 275 Trophy-R این عنوان را از چنگش خارج کرد.
عبارت R در انتهای نام رنو مگان تروفی، تفسیری از یک مدل رادیکالتر است. خودرویی که صندلیهای عقب آن حذف شده است تا وزن آن کاهش یابد. اکنون این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل تروفی استاندارد است. صندلیهای جلو از نوع مسابقهای و ساخت ریکارو و از نوع یک تکه از جنس پلی کربنات میباشند.
این هم باعث صرفهجویی ۴۲ کیلویی وزن شده است. باتری لیتیوم یون مورد استفاده نیز ۱۶ کیلوگرم باعث صرفهجویی وزن شده است.
کیت ترمز فولاد و آلومینیوم نیز با ۳ کیلوگرم کاهش وزن، نشان از وسواس رنو روی مقوله وزن دارد.
با زمان ۷ دقیقه و ۵۴٫۳۶ ثانیهای مگان RS 275 در پیست مشهور نوبرگ رینگ (نیوبورگ رینگ)، که ۴ ثانیه از سئات کوپرا ۲۸۰ سریعتر است، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمانده است.
سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، برای نمایش قابلیتهای کامل شاسی، عملکردی مطلوب را عرضه میکند.
موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی اکنون با ۲۷۵ اسب بخار، نیرویی خیرهکننده دارد. اگزوزهای تیتانیومی، دامپرهای قابل تنظیم با چشمههای کامپوزیتی، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی Speedline از نکات قابلتوجه این خودرو میباشند.
منبع:پدال