Mihanpostسیاسی

شمخانی: اوضاع سوریه بیانگر پیروزی ایران در منطقه است

به گزارش میهن پست – دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که تغییر نوری المالکی، نخست وزیر عراق و ابقای بشار اسد، رییس جمهور سوریه بر قدرت، باعث تقویت مواضع ایران در منطقه شده است.علی شمخانی در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز بیان کرد که مواضع ایران در منطقه با تغییر دولت در بغداد و ادامه حضور بشار اسد در سوریه، قویتر شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین به قدرت رسیدن حیدرالعبادی به جای نوری مالکی به عنوان نخست وزیر موجب تقویت مواضع ایران در خاورمیانه شده است.

شمخانی با اشاره به نقش ایران در عراق و کمک آن به دولت حیدرالعبادی در مقابله با داعش بیان کرد: دولت و ملت عراق بیشتر از گذشته به ایران نزدیک است چون آنها فهمیدند که ایران از نظر استراتژیک برایشان اهمیت دارد. علاوه بر آن اوضاع سوریه بیانگر پیروزی ایران در منطقه است.

وی هم‌چنین با ابراز امیدواری نسبت به از بین رفتن بحران در روابط تهران ریاض، افزود: بهتر است که نبود تفاهم و رقابت به سمت تحرکات سیاسی عادی تغییر کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه به بررسی اوضاع منطقه و مذاکرات هسته‌ای پرداخت و تاکید کرد که تهران مایل نیست حتی بعد از دستیابی به توافق هسته‌ای به عادی سازی روابط دیپلماتیک با آمریکا بپردازد.

وی ادامه داد: حتی در صورتیکه توافق هسته‌ای به از بین رفتن بحران (در روابط) دو کشور بیانجامد تهران هرگز به دنبال عادی سازی روابط دیپلماتیک با واشنگتن نخواهد بود.

شمخانی با اشاره به روابط ایران و آمریکا بیان کرد: ایران و آمریکا می توانند روشی را در پیش بگیرند که بر اساس آن از توان‌شان علیه یکدیگر استفاده نکنند. توافق هسته‌ای نیز می‌تواند نقش سرنوشت‌سازی در این زمینه داشته باشد و طبیعتا همه چیز به میزان صداقت و راستی آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

شمخانی ادامه داد: اگر که به توافق هسته‌ای نرسیم نمی‌میریم و اگر که به توافق برسیم هم به بهشت نخواهیم رفت.

منبع:isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا