Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

عکس‌ های لو رفته کاخ گلستان را اینجا تماشا کنید ؟

این درختان اقاقیای حدوداً 10 ساله هم جالبند. ‌اقاقیا، بومی شمال آمریکا و اروپاست و در ایران به‌صورت زینتی در باغ‌‌ها و برای جنگل‌کاری در مناطق خشک و شنی کاشته شده است.

عکس‌ های لو رفته کاخ گلستان در حالی همه ی را شوکه کرد که تصاویر جالبی از دوره قاجار این روزها فضای مجازی دیده می شود ، عکس‌هایی که گفته می‌شود از آرشیو کاخ گلستان لو رفته و نکات جالبی از حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی دارد.

با این حال عکس‌ های لو رفته کاخ گلستان در حالی مورد توجه قرار گرفته است که آلبوم‌خانه‌ کاخ گلستان یکی از گنجینه‌های‌ غنی عکس و فیلم است؛ در این مجموعه، عکس‌هایی از دورانِ سلطنت پادشاهان قاجار و آلبوم‌های اهداشده به آنها وجود دارد و پیشینه‌ آن به بیش از 170 سال می‌رسد.

براساس اطلاعاتی که مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان منتشر کرده است، اسناد مصور و عکس‌هایی که در آلبوم‌خانه موجود است درباره سفرها، اعیاد، سوگواری‌ها، روزمرگی‌ها، حرم‌سراها و ابنیه‌ی تاریخی است، به‌اضافه عکس‌هایی از کشورهای روسیه، اتریش، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها. آلبوم‌خانه شامل 1520 آلبوم و حدود 9 هزار شیشه است و عکس‌ های سیاه و سفید، رنگی، باسمه‌ ای، لیتوگراف و… را دربرمی‌گیرد.

تنوع عکس‌هایی که منتشر شده، علاوه بر توجه گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی، توضیحاتی را هم از سوی آنها به دنبال داشته؛ کاربری درباره یکی از این عکس‌ها که با هشتگ عکس‌های لورفته از آرشیو کاخ گلستان دست‌به‌دست می‌شود و چند درخت را نشان می‌دهد، نوشته:

«در آلبوم شماره 1415 کاخ گلستان، این درختان اقاقیای حدوداً 10 ساله هم جالبند. ‌اقاقیا، بومی شمال آمریکا و اروپاست و در ایران به‌صورت زینتی در باغ‌‌ها و برای جنگل‌کاری در مناطق خشک و شنی کاشته شده است.»

تعداد این تصاویر آنقدر زیاد است که بررسی دقیقش روزها طول می‌کشد؛ تصاویری منحصربه‌ فرد مانند عکسی که کبوتری را نشان می‌دهد و زیر آن این توضیح نوشته شده است:

«کبوتری است در تنگه واشی به فاصله خیلی زیاد که عقل تصور او را نمی‌کند با گلوله به دست مبارک زده شده، در هشتم محرم سنه 1311  دست مبارک منظور دستان ناصرالدین‌شاه که دو سال پیش از مرگش این کبوتر را شکار کرده است.»

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا