Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی را تماشا کنید ؟

آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان در یکی از مرگبارترین فوران‌های خود، یک لبخند شیطنت‌آمیز را به نمایش گذاشت.کوه مورد بحث، ‌آتشفشان کیلاویا در هاوایی است که چهره خندان آن در عمق ۲۵ کیلومتری یک دهانه در جریان یک فوران بزرگ شکل گرفته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی با نام  محلی “فوران کننده” معروف است و از حدود سه دهه قبل در حال فعالیت است، اما این تازه‌ترین فوران در تاریخچه طولانی این کوه است که بین ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار سال قبل شکل گرفته است.

مخروط آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی “Pu’u O’o” یکی از جاذبه‌های گردشگری هاوایی به شمار می‌رود و گردشگران با پرواز بوسیله بالگرد بر روی این آتشفشان، به تماشای فعالیت آن می‌پردازند.

در یکی از این پروازها، آتشفشان مذکور چهره خندان خود را به گردشگران نشان داد که طی آن،‌ گردش‌های پرتلاطم آتشفشان برای پنج دقیقه یک قوس بزرگ به شکل دهان و دو حفره به شکل چشم را نمایش دادند. مواد مذاب ناشی از این فوران‌ها به داخل اقیانوس جریان یافته و ابرهای بزرگی از دود را در زمان تماس با آب ایجاد می‌کنند.

این چهره خندان در اواخر ماه ژوئن ثبت شده اما به تازگی بر روی یوتیوب منتشر شده است. این طرح از ماه فوریه روی این آتشفشان ظاهر شده بود اما پس از ثبت فیلم آن از روی یک بالگرد، به اینترنت راه یافت.

با هم در میهن پست تصاویری از آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی را تماشا می کنیم.

آتشفشان خندان کیلاویا در هاوایی

منبع : boredpanda

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا