Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

افتتاح اتوبوس‌ هوایی چینی که بالاتر از ترافیک حرکت می کند !

اگر مخاطب میهن پست هستید حتما خبر تولید اتوبوس‌های هوایی چینی که بالاتر از ترافیک حرکت می کنند را فراموش نکرده اید، اتوبوسی که از روی خودروهای خیابان رد می‌شود و می‌تواند ۳۰۰ نفر را در خود جای دهد. اما برای نخستین بار ایت اتوبوس هوایی در اندازه واقعی در چین رونمایی شد و به حرکت درآمد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

شهر گینهواندائو چین، حالا بعد از رونمایی میزبان نخستین اتوبوس هوایی غول‌پیکر چینی است که می‌تواند در خیابان‌ها از روی ترافیک عبور کند و مسافران را به مقصد برساند. این رونمایی که شش سال پس از ارائه نخستین طرح و ایده برای این اتوبوس انجام شد، در کنار شگفتی و هیجان، سوالاتی را درباره عملی بودن این طرح مطرح ساخت.

اتوبوس هوایی غول‌پیکر چینی ۲۲ متر طول، ۷/۸ متر عرض و ۴/۸ متر ارتفاع دارد و می‌تواند ۳۰۰ مسافر را در خود جای دهد و بدون توجه به ترافیک می تواند روی ترافیک عبور دهد.

ارتفاع اتوبوس هوایی غول‌پیکر چینی تقریبا برابر با اتوبوس‌های دو طبقه و متناسب با ارتفاع پل‌های شهری در چین طراحی شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که برنامه‌ریزی‌های اعلام شده برای ارائه این وسیله به بازار تا یک سال و نیم دیگر، منطقی نیست و هنوز راه زیادی برای عملی شدن این ایده در پیش است.

توبوس هوایی غول‌پیکر چینی ۱۶ چرخ و دو جفت غلطک مخصوص ریل دارد و قرار است حداکثر سرعتی معادل ۵۰ کیلومتر داشته باشد اما در رونمایی با سرعتی کم و تنها ۳۰۰ متر حرکت کرد. براساس اعلام قرار بود مسافت آزمون یک کیلومتر باشد و به دلیل تمام محدودیت‌هایی که سازندگان در این رونمایی اعمال کردند، ناظران این اتفاق را نه یک آزمایش نخستین بلکه تنها رونمایی‌ای از یک ایده توصیف کرده‌اند. فضای داخلی این اتوبوس باز طراحی شده و ردیف یکدست صندلی‌های کناری، کاملا شبیه به واگن متروست.

با هم در میهن پست تصاویری از اتوبوس‌ هوایی چینی را تماشا می کنیم.

منبع : techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا