Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت خودکاری با ۱۶میلیون طیف رنگ ؟!

ساخت خودکاری با ۱۶ میلیون رنگ در حلی به پایان رسید که اگر منبع مالی برای تولید انبوه آن تامین شود تا سال ۲۰۱۷ در همه جای دنیا خرید این خودکار در دسترش عموم قرار خواهد گرفت. در این میان یک طرح مفهومی از این خودکار در سایت indiegogo به نمایش گذاشته شده تا سرمایه گذاران منابع مالی آن را تامین کنند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کمی پیش تر در میهن پست داشتیم که دستگاهی به نام اسپکتور چطور می تواند فونت هایی را که می بیند شناسایی کرده و نام آن ها را به کاربر بدهد . اما این بار دانشمندان در حال ساخت خودکاری هوشمند هستند که اگر اسکنر آن را روشن کرده و به هر رنگی بزنید جوهر خودکار به آن رنگ در می آید .

بصورت تئوری ثابت شده که این خودکار می تواند با ترکیب چند رنگ اصلی تا ۱۶ میلیون رنگ را به وجود بیاورد . طراحان این خودکار با استفاده از یک کارتریج داخلی می توانند رنگ های اصلی را درون خودکار با هم ترکیب کرده و رنگ اسکن شده را ایجاد کنند .

البته به جز اسکنر موجود در روی این خودکار اپلیکیشنی هم برایش طراحی خواهد شد که کاربر می تواند با استفاده از آن هم رنگ مورد نظرش را انتخاب کرده و متن یا طراحی خود را روی کاغذ بیاورد . اپلیکیشن مربوط برای هر سه سیستم عامل آی او اس ،  اندروید  و ویندوز فون طراحی خواهند  شد .

فعلا نمونه اولیه این خودکار ساخته شده و تنها می تواند چهار رنگ را شناسایی کرده و جوهر های موجود را به میزان درست ترکیب کند تا رنگ اسکن شده بدست بیاید . البته انجام فرایند همین قابلیت اندک هم در حدود یک دقیقه زمان خواهد برد .

سایت indiegogo در زمینه تامین منایع مالی برای پروژه های این چنین فعالیت می کند و حالا این طرح درون این سایت معرفی شده تا در صورت تامین منبع ساخته و به بازار عرضه شود .پروژه طراحی این خودکار از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و هنوز هم فعالیت مخترعین آن برای تکمیل آن ادامه دارد .

با هم در میهن پست تصاویری از خودکاری با ۱۶ میلیون رنگ را تماشا می کنیم.

منبع : indiegogo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا