Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت کوچکترین عینک سه بعدی برای یک حشره !

ساخت کوچکترین عینک سه بعدی برای یک حشره در دانشگاه نیوکاسل انگلستان برای به اثبات رساندن یک تحقیق انجام شده است . آنها برای به اثبات رساندن بینایی سه بعدی در حشرات اقدام به تولید این عینک ها کرده اند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

روند این آزمایش  حتما برای شما هم بسیار جالب خواهد بود تصور کنید چند دانشمند یک حشره به نام مانتیس‌ را گرفته و برایش یک عینک سه بعدی ساخته اند و جالب تر آنجا که یک فیلم سه بعدی هم برایش پخش کرده اند تا ببینند واکنش این حشره در مقابل آن چیست .

البته نتیجه این آزمایش هم بسیار جذاب است زمانی که مانتیس‌ فیلم سه بعدی از یک غذای مناسب برای خودش را دید به سرعت به آن واکنش داد و به سوی آن رفت این درحالی بود که زمانی که همین فیلم بصورت دو بعدی برایش پخش شد اصلا واکنشی نداشت .

این آزمایش ثابت می کند که بسیاری از حشرات بطور خاص مانتیس‌ ها دارای دید سه بعدی هستند . این نظریه از سالهای بسیار گذشته مطرح بود اما حالا دانشمندان دانشگاه نیوکاسل با ساخت کوچکترین عینک سه بعدی این نظریه را به اثبات رساندند.

آنها در ساخت این عینک از  شیشه‌ های پلاریزه شده سبز و قرمز استفاده کرده و آنها را روی چشم های مانتیس‌ گذاشتند . علت استفاده از شیشه سبز رنگ این است که مانتیس‌ رنگ سبز را بهتر از آبی می بیند .

نتایج و روند دقیق دانشمندان این دانشگاه  در مجله Scientific Reports به چاپ رسیده است . رسیدن به درک بهتر در مورد دید سه بعدی حشرات می تواند در به وجود آمدن  الگوریتم‌ های بهتر جهت ایجاد عمق در تصاویر سه‌ بعدی بسیار مفید واقع شود.

با هم در میهن پست تصاویری از ساخت کوچکترین عینک سه بعدی برای یک حشره را تماشا می کنیم.

منبع : nationalgeographic

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا