گوناگون

آتش سوزی در شهرک صنعتی زاوره ای به علت تجمع ضایعات واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب زارع اظهار داشت: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست رباط کریم حین گشت و پایش در حوزه استحفاظی شهرستان متوجه آتش سوزی در شهرک صنعتی زاواره ای  شدند که بلافاصله با هماهنگی آتش نشانی نصیر شهر نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی گفت: این آتش سوزی در ضلع شرقی شهرک صنعتی زاواره ای رخ داده و عامل آن هم تجمع زیاد ضایعات واحدهای تولیدی این شهرک بود.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش ماموران محیط زیست و آتش نشانی، حریق به سرعت مهار شد تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست هشدارهای لازم را به مسئولان شهرک جهت جلوگیری از چنین حوادثی داده بودند تا نسبت به ارتقای روند مدیریت پسماند اقدام کنند اما تعلل در این زمینه منجر به وقوع چنین حادثه ای شد.

یک واحد غیر مجاز بازیافت ضایعات فلزی در پیشوا پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا عنوان کرد: یک واحد آلاینده بازیافت آلومنیوم در روستای گل عباس پیشوا که در عملیات گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی پلمب شده بود با فک غیر قانونی پلمب، مجددا فعالیت آلاینده خود را بطور شبانه آغاز کرد.

محمد فریدی با اشاره به اینکه این واحد غیر مجاز با بکار گیری اتباع بیگانه فعالیت می کرد و با انتشار شدید ذرات و غبار خاک صنعتی و آلومنیوم در محیط روستا موجب آلودگی شدید هوا و آسیب به مزارع و باغات کشاورزان اطراف شده بود، افزود: خوشبختانه با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست این واحد در کوتاهترین زمان ممکن با اخذ دستور قضایی پلمب شده و متصدی واحد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا