گوناگون

۴۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش ساکی ظهر چهار شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول در نظام سلامت به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: تا کنون کل این میزان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به جذب پزشکان متخصص برای اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان با اقدامات صورت گرفته ۶۲ پزشک متخصص در استان جذب شده است.

ساکی با بیان اینکه این تعداد پزشک متخصص در شهرستانهای مختلف استان توزیع شده اند افزود: این تعداد پزشک متخصص در رشته های مختلف در استان مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین به خرید تجهیزات لازم برای بیمارستانهای سطح استان خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه با اجرای این طرح زمینه توسعه و ارتقا حوزه سلامت کشور فراهم خواهد شد تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت این برنامه جزء اولویتها در کشور قرار گرفت.

ساکی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت سهم پرداخت هزینه های درمانی از سوی بیماران و مردم بین هشت تا ۱۰ درصد خواهد بود عنوان کرد: این در حالیست که سهم روستائیان از پرداخت این هزینه های درمانی نصف این هشت تا ۱۰ درصد خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح تمام نیازهای دارویی و درمانی بیمار از سوی بیمارستانها تامین خواهد گفت: اگر زمینه لازم برای رفع این نیازها در بیمارستانها فراهم نشود از طریق بخش خصوصی و خرید خدمات از این بخش توسط بیمارستانها صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین افزایش زایمانهای طبیعی را یکی دیگر از دستاوردهای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: تعرفه زایمانهای طبیعی با اجرای این طرحها رایگان خواهد بود.

ساکی همچنین ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، مقیم کردن پزشکان متخصص در بیمارستانها، بهینه سازی ویزیت بیماران، پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج و … را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت در کشور برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا