گوناگون

آخرین مرحله‌ی دشمنی دولت آمریکا با ایران اسلامی مذاکرات هسته‌ای است

امام جمعه‌ی شیراز با انتقاد از وجود و تداوم برخی مشکلات در استان فارس و شهر شیراز، نسبت به وضعیت حجاب، بهداشت محیط، برخی پروژه‌های عمرانی و گرانی بلیت هواپیما و رواج دلالی در این بازار انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌ی نماز جمعه‌ی امروز(24 مردادماه) شیراز گفت: درباره‌ی استان من به مسئولان، دست‌اندرکاران و نخبگان استان این نکته را بازگو می‌کنم ما خیلی مشکلات در استان داریم که به سادگی حل می‌شود اما همه بی‌تفاوت از کنار آنها می‌گذریم، یک روزی این مشکلات سرباز کرده و ما را به مشکل دچار می‌کند آن روز هزینه‌ای که پرداخت می‌کنیم خیلی بیشتر از امروز است.

وی تصریح کرد: شما ملاحظه کنید در خیابان‌ها مسأله‌ی حجاب و عفاف چطوری است؟ تأخیرهایی که هواپیما دارد چه اندازه است؟ بلیتی که می‌خواهید تهیه کنید به قیمتی که هر روز گران می‌شود حاضرید پرداخت کنید همان هم به شما نمی‌دهند! اما در مراکز دیگری دست دلالان می‌بینید؟ ترافیک در سطح شهر شیراز چکار می‌کند؟ این قطار شهری که 14 سال است مردم این شهر را گرفتار کرده آیا با برنامه‌ریزی بهتری نمی‌شد این مسائل را حل و فصل کرد تا ناراحتی مردم کمتر بشود؟

امام‌جمعه‌ی شیراز گفت: فاضلاب جنوب شهر شیراز، بهداشت محیط و بهداشت عمومی، ما گزارش‌های زیادی داریم از شیوع سالک در برخی مناطق جنوبی شهر شیراز چرا جلوگیری نمی‌شود؟ اینها یک سری مسائل جزئی است، جلوی اینها را گرفتن کاری ندارد اگر در خطبه‌های جمعه این دردها گفته نشود کجا و کی گفته شود.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین با اشاره به برخی مسائل کلان کشور، خاطرنشان کرد: امروز برای جامعه‌ی اسلامی ما، متدین ما، علاقه‌مندان به تربیت اسلامی دغدغه‌ای هست و آن دغدغه در تار و پود وجود این ملت و این مردم تنیده شده که آسیب‌هایی و تهدیدهایی دارد فرهنگ اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد و ما باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه‌ی شیراز ادامه داد: امروز شما شاهدید مسأله‌ی بدحجابی، مسأله‌ی رشوه‌خواری، مسأله‌ی گریز از قانون، مسأله‌ی پایین بودن آستانه تحمل، مسأله‌ی اختلاط مرد و زن در جامعه ما شکل گرفته است و اینها با سبک زندگی اسلامی همراه نیست و مومنین ناراحت هستند، امروز خانواده‌های مذهبی می‌گویند ما در برخی دبیرستان‌ها نمی‌توانیم دخترانمان را بفرستیم، حتی در برخی مهدهای کودک به جای اینکه آموزش‌های دینی به فرزندان ما ارائه بشود رقص و آموزش‌های مختلف دیگری به آن‌ها ارائه می‌شود اینها خطر است این احساس خطر را در همین چند روز شما داشتید.

وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در جداسازی فضای کار زنان و مردان، گفت: این اقدام که شهرداری انجام داده و شخصیت زنان را حفظ کرده است چه سر و صدایی راه افتاده، چه بگو مگوی راه افتاده، آیا اسلام اختلاط مرد و زن را اجازه می‌دهد؟ چرا فردی را که می‌خواهد یک ادبی از آداب اسلامی را پیاده بکند تحت فشار قرار می‌دهید.

امام جمعه‌ی شیراز در عین‌حال تأکید کرد که قصد او از بیان این مشکلات مچ‌گیری نیست بلکه طرح دلسوزانه مسائل روز برای حل و فصل آن است.

آیت‌الله ایمانی در بخشی از خطبه‌های جمعه این هفته‌ی شیراز، با یادآوری سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و با گرامی‌داشت این روز به کودتای 28 مرداد اشاره و اظهار کرد: بیست و هشتم مردادماه سال 1332 با کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی همراهی اشرار و اوباش در کشور روبرو شدیم، کودتایی که 25 سال نتیجه‌ی استبداد، زورگویی و دیکتاتوری خانواده‌ی پهلوی را بر ما و ملت ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: در طول این مدت یعنی از سال 1332 تا امروز که بیش از 61 سال است امریکا در همه‌ی صحنه‌ها به ضرر ملت ایران و علیه مردم این کشور کار کرده و دشمنی داشته است او دشمنی کرده نه اینکه ملت ایران به دولت امریکا بی‌اعتماد است، ملت ایران دولت امریکا را دشمن خود می‌داند و این دشمنی را همه جا نشان داده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه آخرین مرحله‌ی دشمنی دولت آمریکا با ایران اسلامی مذاکرات هسته‌ای است، گفت: در مذاکرات هسته‌ای دولت سابق، امریکایی‌ها در رسانه‌های خودشان بارها به این نکته اشاره می‌کردند و به مسئولان ما تذکر می‌دادند که اگر در مسأله هسته‌ای مذاکرات بین ایران و امریکا برقرار شود، به سرعت حل و فصل می‌شود یعنی امریکا می‌گفت اگر بیایید مستقیم با من پای میز مذاکره بنشینید ما مسأله هسته‌ای را حل و فصل می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در این دولت با حمایت رهبر معظم انقلاب مذاکرات هسته‌ای آغاز شد اجازه دادند تا سطح وزیر امور خارجه با امریکا رو در رو و بی‌پرده به مذاکره بنشینند نه یک‌بار چندین بار، نتیجه‌ی این ارتباط مستقیم در مذاکره و مذاکره سطح وزیر امور خارجه و پائین‌تر با امریکا چه بود؟ تحریم‌ها را تشدید کردند و افزایش دادند، عبارت‌های توهین‌آمیز و ادبیات غلط را بیشتر تکرار کردند و در گشایش مسأله‌ی مذاکرات هم گامی برنداشتند و این خصیصه‌ی نظام سلطه و استکبار است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: آمریکا تا از خوی سلطه‌گری دست برندارد همین است، اینجا کوتاه بیاید برای منافعش، جای دیگری جبران می‌کند. بنابراین در این 61 سال ما آنچه دیدیم دشمنی بود و طبعاً در مقابل دشمن باید هشیار بود و لبخند موزیانه‌ی او و یا دست‌های آهنینی که زیر پرده‌ای از مخمل پوشیده شده نباید موجب فریب ما و موجب تغییر فکر و اندیشه‌ی ما باشد.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین با اشاره به سالرزو 30 مرداد و آتش‌زدن مسجد‌الاقصی در سال 1969 میلادی توسط اسرائیل، پیشنهاد ایران مبنی بر اعلام این روز به‌نام روز جهانی مسجد را یادآور و متذکر شد: مسجد در اسلام جایگاه رفیع و بلند و عظیمی دارد، مسجد مرکز آموزش‌های دینی و اسلامیست، از زمان پیامبر تا به امروز، باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برد.

وی با قدردانی از سپاه و بسیج برای تشکیل حلقه‌ی صالحین، کانون این حلقه‌ها را مساجد برشمرد و افزود: این حلقه‌ها در آموزش دینی و تربیت اسلامی نقش فراوانی ایفا کرده و ایفا می‌کند، مسجد مرکز شکل‌گیری ارتباطات فرهنگی جامعه اسلامی است، مساجد ما باید با خانه‌های اطراف خودش رابطه داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی مساجد، پایگاه مقاومت مساجد، حلقه‌ی صالحین مساجد با امام جماعت در خط ولایت و رهبری مساجد باید پیوندی با همسایه‌هایی که در شعاع این مسجد به سر می‌برند برقرار کنند و مسأله‌ی آموزش دینی و تربیت اسلامی را به شکل مکاتبه یا چهره به چهره دنبال کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا