گوناگون

جریان‌های داخلی باید حساب خود را از اسرائیل و آمریکا جدا کنند

امام جمعه‌ی موقت بندرعباس گفت: اگر جریانی بیاید بار دیگر بر مذاکره با آمریکا سخن بگوید، خلاف اندیشه‌های رهبری سخن گفته و انتظارمان این است که جریان‌های داخلی حساب خود را از این جریان‌های فاسد و دشمنان خطرناکی چون رژیم صهیونیستی و آمریکا جدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، حجت الاسلام «محمدحسن فروزان‌نژاد» در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: تقوا به معنای نگاه داشتن و خویشتنداری از خود است و تقوا باید در زبان، چشم و گوش وجود داشته باشد و باید از تقوا در مواضع سیاسی و مسائل مدیریتی بهره برد تا بتوان به سرمنزل مقصود رسید.

وی ادامه داد: تقوا یعنی هر جا واجب الهی باشد، حضور داشته باشیم و هرجا نهی الهی باشد نباید حضور یافت.

امام جمعه‌ی موقت بندرعباس افزود: آنهایی که سبک زندگی خود را براساس سبک زندگی اسلامی برگزیده‌اند و دستورات الهی را در آن انجام می‌دهند به طورحتم از نعمت‌های الهی بهره می‌برند.

خطیب نماز جمعه‌ی بندرعباس با اشاره به اینکه پس از ماه مبارک رمضان باید فضای سیاسی کاسته شده و فضای تعاون، همدلی و همکاری افزایش یابد، تصریح کرد: فضای همراهی باید در دل مسلمانان ایجاد شود و هرجا که تقوا دیده شد باید همراهی کنیم و هرجا نسبت به بیت‌المال و نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی مسئولی حساسیت دیده شد و تلاشش در جهت حفظ منافع نظام و مردم بود باید به یاری آن بشتابیم.

فروزان‌نژاد با بیان اینکه نباید نسبت به گناه بی‌تفاوت بود، خاطرنشان کرد: به طور مثال در بحث قاچاق نباید نسبت به این پدیده شوم بی‌تفاوت بود زیرا هزاران جوان استان را به فساد می‌کشاند بلکه باید به مقابله آن بیاییم.

وی با اشاره به اینکه تعاون و همکاری باید سرلوحه‌ی امور باشد، خاطرنشان کرد: اگر جریانی در کشور بخواهد وحدت نظام جمهوری اسلامی ایران را برهم بزند نباید از آن جریان حمایت کرد.

فروزان‌نژاد با اشاره به روزجهانی مسجد در هفته‌ی آینده، افزود: مساجد باید در جریان امور محله باشند و به شناسایی نخبگان، مبتکران و جوانان آینده‌دار محله باشند تا مشکلات را برطرف کنند و نگذارند خانواده‌ها در مشکلات تنها باشند.

وی با بیان اینکه مسجد برای نجات مردم است نه برای دعوا اعضای هیئت امنا، خاطرنشان کرد: باید اعضای هیئت امنا به فکر برطرف کردن مشکلات و جذب جوانان به مساجد باشند. نه آنکه برای عضویت در هیئت امنا به درگیری با یکدیگر بپردازند و همین عامل باعث شده تا جوانان به مساجد ورود نکنند که امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و از اعضای هیئت امنای مساجد برنامه و گزارش کار بخواهند.

خطیب نماز جمعه‌ی بندرعباس با اشاره به اینکه مساجد باید فعال باشند، ادامه داد: باید با فعالیت‌های خود جوانان را حفظ و دشمنان را مأیوس کنیم که اینکار بدون هماهنگی و همکاری انجام نمی‌شود و امیدوارم بزرگان مساجد محلات در روشن‌سازی تهدیدات دشمنان به جوانان بیش از پیش فعال باشند.

فروزان‌نژاد در ادامه، رژیم صهیونیستی را غده‌ی چرکینی دانست که در هرجا ورود کند تنها به اشاعه‌ی فساد می‌پردازد و ادامه داد: اینچنین افرادی دشمن صریح دین مبین اسلام هستند و باید از صحنه روزگار محو شوند.

وی با بیان اینکه زمانی که مقام معظم رهبری با صراحت چهره‌ی آمریکا را برملا می‌کند علتش نوع رفتار این کشور در سال‌های گذشته و ضربه دیدن کشورمان از آمریکاست، خاطرنشان کرد: اگر جریانی بیاید باردیگر بر مذاکره با آمریکا سخن بگوید، خلاف اندیشه‌های رهبری سخن گفته و انتظارمان این است که جریان‌های داخلی حساب خود را از این جریان‌های فاسد و دشمنان خطرناکی چون رژیم صهیونیستی و آمریکا جدا کنند چون اعتماد ما به آمریکا امری بی‌فایده است که جز آسیب چیزی عایدمان نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه‌ی بندرعباس با اشاره به اینکه امروز شاهد ظلم جامعه‌ی جهانی به مردم مظلوم غزه هستیم که بدون هیچ حمایتی در مظلوم نشان دادن چهره‌ی رژیم صهیونیستی هستند، افزود: چرا سران کشورهای عربی تنها سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ سخنی به میان نمی‌آورند که مایه‌ی ننگ و خواری آنهاست.

وی با اشاره به اینکه تنها دلخوشی مردم مظلوم غزه حمایت مقام معظم رهبری و مردم همیشه در صحنه ایران است که با حمایت‌های خود دلگرمی و حامی بزرگی برای آنها بوده و هستند، افزود: حمله‌ی صهیونیست‌های ددمنش و گرگ معاب برای خلع سلاح غزه بود اما شاهد بودیم چگونه مردم روزه‌دار غزه مورد حمله بمب‌های صهیونیست‌های غاصب قرار گرفتند.

فروزان‌نژاد با بیان اینکه پس از هفتاد سال زمان آن رسیده تا کشورهای عربی در حمایت از مردم فلسطین به پا خیزند و از خواب غفلت برخیزند، اظهار امیدواری کرد روزی شاهد باشیم مقاومت مردم غزه به گوش جهانیان رسیده و صهیونیست‌ها آواره گشته و آن روز پیروزی بزرگی در تاریخ اسلام رقم می‌خورد.

وی با اشاره به روز بزرگداشت علامه مجلسی، این مرد بزرگ را خادمی عالیقدر در جهت اشاعه‌ی دین مبین اسلام و مذهب شیعه دانست که خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

خطیب نماز جمعه‌ی بندرعباس در ادامه با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی با انتقاد از عدم توجه به ورزش زورخانه‌ای در کشور به‌ویژه استان هرمزگان، افزود: یکی از ورزش‌های مظلوم در استان هرمزگان ورزش زورخانه‌ای است که تنها یک گود زورخانه در بندرعباس وجود دارد و امیدوارم مسئولان به جای پرداخت‌های میلیاردی به برخی ورزش‌هایی که جز بی‌اخلاقی عایدی ندارند به فکر گسترش ورزش زورخانه در استان هرمزگان و احداث گودهایی در شهرستان‌ها باشیم.

وی ورزش زورخانه‌ای را نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی و روحیه‌ی جوانمردی و پهلوانی امام علی (ع) دانست و گفت: این ورزش که مختص ایرانی‌هاست نیازمند توجه بیشتری است تا بتواند این روحیه‌ی پهلوانی و تواضع در میان همه‌ی اقشار گسترش یابد.

خطیب نماز جمعه‌ی بندرعباس با اشاره به 28 مرداد و کودتای آمریکا علیه دولت مصدق، گفت: این کودتا یک عبرت است که به دوعلت صورت گرفت، یکی جدا شدن مصدق از همراهی با آیت‌الله کاشانی که باعث شد پشتوانه‌ی روحانیون را از دست دهد و چه اهانت‌هایی که به مراجع نشد و دیگری اعتماد به آمریکا به جای اعتماد به علما و مردم که باعث شد دولت مصدق سرنگون و منابع کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دولت عراق هم نیز انتقادی که از نوری مالکی مطرح می‌شود دوری از علما و مراجع است که باعث شده تا این کشور به بحران دچار شود.

فروزان‌نژاد در پایان با اشاره به 26 مرداد روز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آن روزها روزهایی خاطره‌انگیز بود که جوانان رشید و دلاور ایران پس از تحمل اسارت به خانه خود بازگشتند و سجده آنها بر خاک ایران چه صحنه‌های ماندگاری بود که هیچگاه از اذهانمان پاک نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان به بیان فعالیت‌ها و خدمات این دانشگاه پرداخت هم‌چنین نمازگزاران کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم غزه را در صندوق‌های از قبل پیش‌بینی شده انداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا