گوناگون

سفر رئیس‌جمهور به اردبیل یک فرصت تاریخی برای استان است

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی اردبیل گفت: سفر رئیس‌جمهور به اردبیل یک فرصت تاریخی برای استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن عاملی» نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی اردبیل در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی اردبیل با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به اردبیل یک فرصت تاریخی برای استان است، افزود: مسئولان استان در این سفر با همت مضاعف خواسته‌های کلان استان را از رئیس‌جمهور و هیئت دولت مطالبه کنند.

عاملی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور شاخصه‌های توسعه را به دقت بررسی کند تا شأن جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

وی تصریح کرد : متأسفانه برخی لابی‌گری‌ها و چانه‌زنی‌ها در گذشته باعث عقب ماندن برخی استان‌ها به‌ویژه اردبیل شده است.

امام جمعه‌ی اردبیل از اهالی استان درخواست کرد استقبال از رئیس‌جمهور را استقبال از یک شخص یا جریان سیاسی خاص تلقی نکنند و همگان بصورت آبرومند و عزت‌مند از رئیس‌جمهور استقبال کنند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس خواست تا نسبت گردشگرپذیر بودن استان و تبدیل آن به ییلاق ایران، بودجه ویژه‌ای برای گردشگری این استان اختصاص دهند.

عاملی راه آهن «اردبیل – میانه»، راه آهن «اردبیل – پارس‌آباد»، سد عمارت گرمی، منطقه‌ی آزاد گردشگری سرعین، منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی نمین و مناطق نمونه‌ی گردشگری نیر و خلخال و مشگین‌شهر را از اولویت‌های منطقه دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به آتش کشیدن مسجد القصی توسط اسرائیل و مسجد گوهرشاد توسط رضاشاه در سال‌های گذشته، نامگذاری 30 مرداد از سوی ایران بعنوان روز جهانی مسجد به سازمان ملل درخواست شد و این روز بعنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد، افزود : انسان‌ها باید به عمران و آبادانی مساجد اهمیت ویژه‌ای قائل شوند و از تخریب آن جلوگیری کنند.

نماینده‌ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری آباد کردن مسجد را فقط آجر روی آجر گذاشتن و تخریب آنرا تنها با بیل کلنگ تخریب کردن ندانست و تصریح کرد: هیئت امنایی که درهای مسجد را از محرم تا محرم سال بعد باز می‌کند و حتی در ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ای ندارند، خیلی بدتر از تخریب با بیل و کلنگ است و عمران و آبادانی آن نیز با اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، موعظه و حلقه‌های علمی و نماز جماعت میسر است.

امام جمعه‌ی اردبیل خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت مومن و کافر را از هم متمایز می‌کند و هر کسی که در نماز جماعت حضور نمی‌یابد بزرگترین معامله را از دست می‌دهد.

وی در پایان از عربستان بخاطر در اختیار گذاشتن کانال تلویزیونی برای به نمایش گذاشتن جنایت‌های داعش انتقاد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا