گوناگون

آداب و رسوم محلی در نحوه برگزاری آیین های ملی و مذهبی مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صارمی زاده عصر چهارشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر استان سمنان بر تهیه و تدوین برنامه فرهنگی و اجتماعی با موضوع سفر در این استان تاکید کرد و افزود: آداب و رسوم محلی در نحوه برگزاری آیین های ملی و مذهبی مورد توجه باشد.

وی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی تولیدی استان سمنان، تجهیز و ساماندهی مساجد و زیارتگاه ها، اجرای برنامه های مناسبتی، طراحی سفرهای ارزان برای خانواده ها، تشویق به سفر به نقاط کمتر شناخته شده و طراحی فرم هایی برای نظرسنجی از مسافران در برنامه فرهنگی و اجتماعی سفر قابل بررسی است.

ضرورت شناخت نارسایی ها و نقاط ضعف در معرفی جاذبه های گردشگری

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بر مستندسازی اقدامات دستگاه ها و نهادهای اجرایی، انتظامی و امدادی مختلف عضو ستاد تسهیلات سفر استان تاکید و خاطرنشان کرد: انجام مستند سازی و انعکاس عملکرد و معرفی جاذبه های گردشگری به هموطنان مسافر، به شناخت نارسایی ها و نقاط ضعف منجر می شود.

صارمی زاده اظهار داشت: تعدادی از روستاهای استان سمنان با عنوان روستای هدف گردشگری ثبت شده اند که این نقاط قابلیت اجرای تورهای استان گردی ویژه دارند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ارایه خدمت شایسته به مسافران تابستانی عبوری از استان سمنان باید هدف تمام مدیران دستگاه های مرتبط باشد، اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر ستادی دایمی است و نباید برنامه های آن موقت و مقطعی دیده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بر نظارت دایمی و یکپارچه دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر از مرکز خدماتی، رفاهی و اقامتی را گامی برای بهبود ارایه خدمات در این بخش ها عنوان کرد.

صارمی زاده همچنین بر کنترل قیمتها، خدمات مناسب ترافیکی و انتظامی، ارایه راهنمای مسافران به همراه معرفی جاذبه های فرهنگی و اجتماعی و تاریخی، رعایت استاندارد و نظارت بر سطح بندی خدمات، کنترل نرخ تورهای درون و برون استانی و … تاکید کرد.

برخورد با کل تخلفات در شهرها  استان سمنان 10 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه درسه ماهه امسال برخورد با کل تخلفات در شهرهای استان سمنان 10 درصد کاهش یافت، افزود: در این مدت، با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، برخورد با کل تخلفات در شهرها 10 درصد کاهش یافت.

سرهنگ حمید رضا معین زاده از افزایش 96 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز منجر به ضبط گواهینامه رانندگی در سه ماهه امسال در این استان خبر داد.

وی همچنین از کاهش 25 درصدی تصادفات در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و اظهار داشت: حضور موثر تیم های گشتی، برخورد با متخلفان حادثه ساز از اهداف طرح تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان بر ایمن سازی عملیات های عمرانی در مسیرهای تردد وسایل نقلیه در شهرها تاکید و خاطرنشان کرد: 71 نقطه حادثه خیز از سوی پلیس راهور برای اصلاح به دفتر فنی استانداری سمنان ارائه شده است.

معین زاده در خاتمه ادامه داد: بر اساس بررسی های کارشناسان پلیس راهور، 36 نقطه در این استان نیاز به ارتقای روشنایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا