گوناگون

ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در گردشگری گلستان به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر،  حسن صادقلو عصر چهارشنبه در نشست شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور ابراز داشت: اگر هزینه های سفر به نصف کاهش یابد بسیاری از گلستانی ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور علاقه دارند تا گلستان را بشناسند و در ابتدا برای جذب این افراد نباید مستقیم به سمت همایش ها بریم.

وی بحث گردشگری را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تا در بحث های گردشگری فرهنگی ، میراث فرهنگی و بخصوص سلامت برنامه های مهمی را انجام دهیم تا افراد جذب شوند  و این نیازمند این است که دبیر خانه ها جدی تر کارهای اولیه را به تفکیک بشناسند و با توجه به اینکه  کار بسیاری از کمیته ها در  ابتدا دبیر خانه ای است تلاش کنند تا کارها به نحو احسن انجام گیرد.

صادقلو افزود: موضوع جذب  سرمایه گذار ملزومات خاص خودش را دارد  و باید در این زمینه پنجره واحدی را پیدا کنیم و با ادبیات ویژه خودشان با آنها سخن گوییم .

وی با بیان اینکه نظام هنوز هم نگاهش به ایرانیان مقیم خارج از کشور از سر لطف و ملاطفت است، تصریح کرد: نظام هنوز هم به دنبال این است که با افرادی که به خارج از کشور سفر کرده اند ارتباط برقرار کند  و به دنبال این نیست که انفصال قطعی اتفاق بیافتد  چرا که نسلی که به هر دلیل بعد از سالها رفته اند هنوز هم به ایران علاقه دارند.

صادقلو افزود: با این رافت و مهربانی نظام ممکن است امید ایجاد شود برای اینکه برخی علاقه به برگشت پیدا کنند .

نیرو های علمی ایران خریداران زیادی در دنیا دارد

وی با بیان اینکه ظرفیت تخصصی ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار مهم است، عنوان کرد: خروجی های علمی ما در دنیا خریدار های زیادی دارد  و در بیشتر کشورهای دنیا با وجود تمام اظهارات نا امیدانه در مباحث علمی در کشور  از نیروه های علمی ایرانی استقبال  می کنند .

استاندار گلستان ادامه داد: خیلی از این افراد توانسته اند ظرفیت های تخصصی خوبی را ایجاد کنند  و این ظرفیت را نیز با هویت های ایرانی می شناسند  و این نشان می دهد که این افراد در راستای پشتیبانی های ویژه به ظرفیت های تخصصی رسیده اند و شناخت و آوردن این افراد به نفع کشور است  و کشور به وجودشان نیازمند است.

وی  در حوزه جذب سرمایه گذاران  ایرانی خارج از کشور بیان داشت: نگاه ما به ایرانیان خارج از کشور همیشه از نگاه جذب سرمایه گذار نیست بلکه هدف اصلی در هویت ایرانی ماندن است و جذب سرمایه گذار به عنوان هدف ثانوی مورد بحث است.

صادقلو  اضافه کرد: خیلی از این افراد به نوعی یک تاریخ شفاهی هستند برای خیلی از جوانان و افرادی که به خارج از کشور فکر می کنند.

وی  با اشاره به دیگر اهداف هویت سازی برای ایرانیان خارج از کشور عنوان داشت: ما تلاش می کنیم تا سربازانی  در خانه بیگانه بسازیم که این نکته مهمی است که از اسلام بیرون می آید. البته این کار باید در دراز مدت انجام شده و در راستای اقدامات استراتژیک انجام شود.

شناسایی وضعیت گلستانی های مقیم خارج از کشور

این مسئول با بیان اینکه باید در ابتدا وضعیت  گلستانیهای مقیم خارج از کشور شناسایی شود، اظهار داشت: این کا را می توانیم از اطرافیان خود شروع کنیم و همچنین ابزار های در دسترس نیز  با فراخوانی درونی آغاز کنیم  تا از این طریق  و شناسایی افراد و دوستان در خارج از کشور خود پیش زمینه ای برای ایجاد بانک اطلاعاتی گلستانیهای خارج از کشور شود.

وی افزود: در مکاتباتی که با این افراد در خارج از کشور انجام می شود باید از ادبیاتی منزلت بخش که مهمترین فراز اخلاقی در خارج از کشور به حساب می آید استفاده شود  و تلاش کنیم تا دریچه ای را بازکنیم تا خیلی از ایرانی ها را به کشور دعوت کنیم.

حسن صادقلو در حوزه راه آهن اذعان داشت: در خصوص ریل و آنتن های نقطه ای با وزیر راه توافق هایی انجام شده است و در این زمینه دستور ویژه داده اند که به زودی به گلستان آورده می شود  و پایانه های  سرمایه گذاران تخصصی می توانند از آنتن های نقطه ای استفاده کنند.

وی در این راستا با اشاره به ماموریتی که به آموزش و پرورش داد، گفت: آموزش و پرورش با اداره کل مدارس خارج از کشور هماهنگی های لازم را انجام داده تا آمارهایی که از گلستانیهای خارج از کشور در مدارس دارند را به ما ارائه دهند و این مساله می تواند به شناخت وضع موجود به ما کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا