گوناگون

آذري: انتقال راه‌آهن مرگ باشگاه ريشه‌دار است

سعيد آذري درباره احتمال فروش امتياز باشگاه راه آهن به مس کرمان اظهار کرد: راه آهن مثل پاس، يک تيم ريشه‌دار است. پاس را فروختيم چه شد؟! امثال مناجاتي‌ها، شاهرخي‌ها، حبيبي‌ها و همين حسين فرکي از مکتب پاس برآمدند. روزگاري پاس نماد قدرت در فوتبال ايران بود که جلوي استقلال و پرسپوليس قد علم کرده بود.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد:‌ پاس با ايجاد زيرساخت‌هاي خوب به اوج اقتدار رسيد ولي وقتي فروخته شد کم‌کم از فوتبال حذف شد. انتقال يک تيم از پايتخت به هر جايي درست نيست. در اين مورد نقش مديرکل ورزش و جوانان استان تهران خيلي پررنگ است، همين طور نظر سازمان ليگ در اين زمينه تعيين کننده است.

آذري افزود: اصلا چه تضميني وجود دارد که وقتي راه آهن به شهرستان منتقل شد، دوباره به ليگ پايين‌تر سقوط نکند؟ راه آهن يک باشگاه بازيکن‌ساز است که به فوتبال ايران خدمت کرده است. آن‌هايي که خواهان خريد راه آهن هستند بهتر است همين پول را صرف توسعه فوتبال در شهر خود کنند چون پتانسيل کافي را در شهر خود دارند.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن همچنين گفت: نژادفلاح به عنوان مديرکل ورزش و جوانان تهران علاوه بر آن که مي‌تواند در جلوگيري از انتقال راه آهن به شهرستان تاثيرگذار باشد، مي‌تواند در زمينه جذب اسپانسر به اين باشگاه کمک کند تا به حياتش در فوتبال تهران ادامه دهد. انتقال راه آهن به شهرستان، مرگ يک باشگاه ريشه‌دار ديگر مثل پاس و برق شيراز است.

وي در ادامه درباره وضعيت تيم فوتبال ذوب آهن گفت: طبق برنامه‌هاي يحيي گل‌محمدي تمرين‌ها را شروع کرديم. در دو روز اول در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرين داشتيم که در نوبت صبح بازيکنان تستي حضور داشتند و در نوبت عصر بازيکنان پايه تيم و اصلي‌ها تمرين کردند. تمرين تيم با 18 نفر شروع شد و تقريبا ساختار تيم مشخص شده است.

آذري درباره جذب بازيکنان جديد هم اظهار کرد: تا پايان اين هفته دو يا سه بازيکن ليگ برتري جذب مي‌کنيم و فهرست بازيکنان بزرگسال را با 15 نفر مي‌بنديم. سه جاي خالي نگه مي‌داريم که در طول فصل يا نيم فصل در صورت نياز بازيکن بگيريم. پارسال اين اتفاق نيفتاده بود و چون فهرست تيم، جاي خالي نداشت نتوانستيم در طول فصل بازيکن جذب کنيم.

وي افزود: گل محمدي نگاه ويژه‌اي به تيم‌هاي پايه ما داشته و سه بازيکن اميد و جوانان ما را پسنديده و به تيم اضافه کرده است. اميدوارم که ترکيب تيم تا پايان خرداد نهايي شود و تمرين‌هاي خوبي براي شروع فصلي خوب داشته باشيم.

آذري درباره بازيکن‌هاي جدا شده از ذوب آهن هم گفت: نام بازيکناني که قرارداد نداشتند را به گل‌محمدي ارائه داديم و او تعدادي را مازاد اعلام کرد که ما هم به سازمان ليگ اطلاع داديم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن همچنين برنامه‌هاي کلان اين باشگاه را براي آينده اين طور شرح داد: باشگاه چند سالي بود که استراتژي‌هاي گذشته را فراموش کرده بود و خط مشي‌ها را در نظر نمي‌گرفت. ما کميته راهبردي و استراتژيک تشکيل داديم که برنامه‌هاي کوتاه، ميان و بلندمدت باشگاه را تدوين کند.

وي افزود: معتقدم که وقتي باشگاهي چهار سال با مصائب روبه‌رو بوده و زيرساخت‌هايش مشکل پيدا کرده‌اند، در کوتاه مدت نمي‌شود همه چيزش را درست کرد. هدف کوتاه مدت ما ماندن در ليگ و احياي برخي تيم‌ها بود که خدا را شکر فوتبالمان ماند و تيم بسکتبال که دوباره شکل داديم در ليگ چهارم شد. همين جا از عوامل تيم و بويژه آقاي کوهيان و همکارانش تشکر مي‌کنم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن همچنين گفت: مجموعه‌هاي ورزشي ما در چند سال اخير آسيب ديدند و ديناري در آن‌ها هزينه نشد! بازسازي اين مجموعه‌ها خيلي مهم است چون محل تمرين تيم‌هاي ماست و بدون آن‌ها نمي‌توانيم تمرين خوبي داشته باشيم.

وي ادامه داد: دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مجموعه‌هاي تحت پوشش بايد حيطه فعاليت خود را از فوتبال فراتر ببرند. بر همين اساس، امسال تيم وزنه برداري مردان و واليبال نشسته بانوان را تشکيل مي‌دهيم. مي‌خواهيم بار ديگر ذوب آهن را به يک باشگاه بين‌المللي تبديل کنيم. باشگاه در سال 88 در شش رشته ورزشي در رقابت‌هاي آسيايي به عنوان نماينده ايران شرکت داشت.

وي ادامه داد: براي بهبود وضعيت تيم‌هاي پايه از محمود يزدي، چهره قديمي و شناخته شده فوتبال اصفهان و مدرس AFC دعوت کرديم که به عنوان مديرسازمان فوتبال پايه باشگاه فعاليت کند. در ورزش همگاني هم تلاش مي‌کنيم که تا 6 ماه آينده زيرساخت‌ها و سخت‌افزارهاي مجموعه را بازسازي کنيم و در اولين گام چمن مصنوعي مجموعه شفق را براي آموزش تيم‌هاي پايه آماده مي‌کنيم.

آذري درباره تشکيل تيم وزنه‌برداري مردان ذوب آهن تاکيد کرد: در حال مذاکره با قهرمانان هستيم و قطعا يک يا دو وزنه‌بردار المپيکي را جذب مي‌کنيم. قهرمانان ورزشي ايران در جهان و المپيک، حق دارند که از پول ورزش سهم ببرند. وزارت ورزش هم از باشگاه‌ها خواسته که از تک رشته بودن دور شوند و ما هم سعي مي‌کنيم که خود را با سياست‌هاي وزارت ورزش منطبق کنيم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن درباره سفر يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به برزيل براي پيگيري بحث فساد در فوتبال ايران نيز اظهار کرد: نمي‌دانم چرا آقاي رسايي به اين سفر مي‌رود ولي از اين بُعد به ماجرا نگاه مي‌کنم که رفتن يک نماينده مجلس به برزيل و ديدن شور و هيجان جام جهاني و فوتبال مي‌تواند باعث شود که نگاه مجلس به فوتبال تغيير کند.

وي افزود: فلسفه فوتبال، دوستي و همگرايي و در نهايت صلح و انسان‌دوستي است. اميدوارم که اين سفر به شکل‌گيري يک ديدگاه جديد در مجلس منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا