گوناگون

فروش راه‌آهن يعني نابودي فوتبال تهران

ناصر فريادشيران درباره درخواست باشگاه مس کرمان براي خريد تيم فوتبال راه آهن تهران اظهار کرد: قضيه انتقال تيم‌هاي پايتخت به شهرهاي ديگر متاسفانه نه تنها فوتبال تهران بلکه فوتبال ملي ما را نيز نابود کرده است. فوتبال ملي و باشگاهي در ايران مديون تيم‌هايي مانند پاس بود که اين تيم ريشه‌دار نيز با انتقال به همدان متاسفانه به اين حال و روز افتاده است. تيمي که ريشه‌دار بود و علاوه بر بازيکن‌سازي و مربي‌سازي معتقدم مديران زيادي را نيز تحويل جامعه فوتبال ايران داد. اما هم‌اينک ديگر هيچ هويتي ندارد.

به گزارش ايسنا، بازيکن سال‌هاي دور راه آهن افزود: در تيم پاس بزرگاني مانند حسن حبيبي، همايون شاهرخي، مرحوم رنجبر، حسين فرکي، مناجاتي‌ها و… حضور داشتند که در حال حاضر به غير از فرکي آثاري از اين افراد بزرگ در فوتبال ايران مشاهده نمي‌شود. حتي در سال‌هاي گذشته تلاش زيادي توسط افراد سياسي و برخي نمايندگان مجلس صورت گرفت تا تيم نفت را نيز به اراک منتقل کنند که خوشبختانه اين کار با قدرت رسانه‌ها انجام نشد و تيم نفت در تهران ماند.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اينکه اتفاق شوم فروش راه آهن به مس کرمان اتفاق نيفتد، خاطرنشان کرد: اين گونه انتقال‌ها از زمان علي‌آبادي در فوتبال ايران شروع شد و من نام او را نابودگر فوتبال پايتخت مي‌گذارم. راه آهن نيز مانند پاس ريشه در فوتبال ايران دارد و از قديمي‌ترين باشگاه‌هاي فوتبال در ايران محسوب مي‌شود. بزرگاني نظير مرحوم رسول آقامدد و بعدها ناصر ابراهيمي در اين تيم زحمات زيادي کشيدند تا راه آهن را به يک کارخانه بازيکن‌سازي تبديل کنند. بعدها نيز بازيکناني نظير پيوس، يکه و خيلي‌هاي ديگر خدمات زيادي به اين تيم داشتند و مديون اين تيم هستند. اميدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان از انجام اين کار جلوگيري کنند و نگذارند تيم ريشه‌داري مانند راه آهن به نابودي کشيده شود.

فريادشيران افزود: اگر اين امر صورت گيرد، فاجعه‌اي براي فوتبال تهران خواهد بود و معتقدم در نهايت تيم ملي آسيب خواهد ديد چرا که استفاده از بازيکنان دو رگه در تيم ملي به علت اين امر صورت گرفت که باشگاه‌هاي بازيکن‌سازي مانند پاس، از فوتبال تهران کنار گذاشته شدند و اگر باشگاهي مانند راه آهن نيز به نابودي کشيده شود، ديگر باشگاه‌هاي بازيکن‌ساز زيادي در ايران وجود نخواهند داشت تا به فوتبال ملي کمک کنند. من مخالف قاطع انتقال تيم به شهرهاي ديگر هستم و معتقدم خود مسي‌ها هم نبايد اين کار را انجام دهند و تلاش خود را براي ليگ برتري شدن از راه درست آن انجام دهند.

مربي سابق تيم فوتبال نفت تهران از وزارت ورزش درخواست کرد تيم راه آهن را نيز مانند پرسپوليس و استقلال تحت حمايت خود بگيرد و بر نحوه فروش آن نظارت کند تا در اين باره قانون به درستي اجرا شود. من از نمايندگان مجلس و همچنين سازمان بازرسي کل کشور درخواست دارم که از انجام اين کار جلوگيري کنند و نگذارند تيم ريشه‌دار پايتخت نابود شود چرا که دود آن به چشم فوتبال ايران خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا