گوناگون

آرین‌منش: درخواست مردم برای دریافت یارانه نقدی به معنی بی‌اعتمادی به دولت نیست

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای وسیع مردم برای دریافت یارانه نقدی، به معنای اعتماد نداشتن به دولت نبود بلکه بیانگر مشکلات جدی خانواده‌ها در حوزه اقتصاد و کاهش قدرت خرید مردم بود.

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه “اعتماد عمومی سرمایه بزرگی برای مسئولان و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم همواره به مسئولان عالیرتبه نظام اعتماد کرده‌اند”، افزود: در موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اینکه درخواست مسئولان و رئیس‌جمهور محترم آنطور که شایسته بود از جانب مردم مورد اجابت قرار نگرفت، به دلیل مشکلات حاد اقتصادی خانوارها بود.

وی با اشاره به اینکه “رقم ناچیز و مختصر کمک نقدی یارانه‌ها در طی این سال‌ها، جزئی از درآمد خانوارها محسوب می‌شد”، گفت: حذف این یارانه برای خانوارها مشکل‌آفرین بود. از طرف دیگر تورم بالای جامعه و عدم هماهنگی حقوق و نرخ تورم و دریافتی اقشار آسیب‌پذیر حقوق‌بگیر و کارمند موجب شد خانوارهای ضعیف به ارقام ناچیز یارانه نقدی متکی شوند و در نتیجه اجابت نکردن درخواست دولت دلایل متعددی داشت و مفهوم آن بی‌اعتمادی مردم به نظام و مسئولان نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه “پیام درخواست وسیع مردم برای دریافت یارانه نقدی، برای دولتمردان بسیار ارزشمند است و در واقع تجلی مشکلات اقتصادی مردم محسوب می‌شود”، تصریح کرد: مردم با حضور در این رفراندوم اقتصادی خواستند به مسئولان نظام یادآور شوند که مشکل اقتصادی، مشکل درجه یک حال حاضر کشور است.

آرین‌منش با اشاره به نگرانی‌های مردم از افزایش قیمت‌ها، گفت: به نظر می‌رسد مسابقه‌ای در فضای اقتصادی آغاز شده است و افزایش برخی قیمت‌ها نظیر نرخ کرایه‌های حمل و نقل تا سایر کالاهای اساسی را مشاهده می‌کنیم. همچنین افزایش قیمت حامل‌های انرژی همچنین گاز، نفت،‌ بنزین فشاری را بر اقشار آسیب‌پذیر مردم وارد می‌کند و این موضوع از دیگر عوامل درخواست گسترده مردم برای دریافت یارانه بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا