گوناگون

حق‌شناس: دولت برای مقابله با تخریب‌ها، در جامعه روشنگری کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: تندروها با تخریب دولت به دنبال این هستند که دولت را در باور عمومی، ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه “طیف‌های مختلفی از مخالفان دولت تلاش می‌کنند که دولت برآمده از رأی مردم به اهداف خود دست نیابد”، تصریح کرد:‌ این طیف‌ها کاملاً هدفمند و با یک سناریوی شناخته‌شده به دنبال ضربه زدن و جدا کردن دولت از حامیانش هستند.

وی با تاکید بر ضرورت پیوند دولت و حامیانش، گفت: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رأی دادند به دنبال تغییر وضعیت موجود کشور و انتخاب سیاست‌های متناسب با نیازهای جامعه در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست هستند. دولت در این راستا باید به گونه‌ای عمل کند که رضایت افکار عمومی را جلب کند. وقتی دولت نتواند وعده‌های خود را محقق کند، طبیعتاً این نظر در میان افکار عمومی ایجاد می‌شود که دولت ناکارآمد است و در پی ایجاد این تفکر، به تدریج بدنه اجتماعی از دولت فاصله می‌گیرد.

حق‌شناس با بیان اینکه “عده‌ای به دلایل منطقه‌ای یا ایدئولوژیک به این دولت در انتخابات رأی ندادند”، خاطرنشان کرد: کسانی که به دلایل ایدئولوژیک به نامزدهای دیگر رأی دادند، از موفقیت دولت خوشحال نخواهند شد. آنها در هر صورت فاصله خود با دولت را حفظ می‌کنند و تغییری در دیدگاه‌های آنها ایجاد نمی‌شود اما طیف‌هایی که به دلایل دیگر مثل وابستگی‌های منطقه‌ای به نامزدهای دیگر رأی دادند، دیدگاه‌های نزدیکتری به دولت داشته‌اند و علاقه‌مندند که دولت به اهداف خود برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به آغاز موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت، اظهار کرد:‌ این روزها تندروها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود و از جمله استفاده از تریبون‌هایی نظیر نماز جمعه در شهرهای بزرگ به دنبال تخریب دولت هستند. آنها مایل نیستند برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف با موفقیت اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم روشن شدن مرز نقد و تخریب، تصریح کرد: مرز نقد و تخریب باید مشخص شود زیرا رئیس‌جمهور همواره از نقد سازنده دفاع کرده است اما افراطیون به جای انتقاد که با هدف اصلاح مشکلات انجام می‌شود، به دنبال ضربه زدن به دولت هستند. نگاه آنها این است که مشکلات در جامعه دیده شود و آنها به دنبال بهبود شرایط نیستند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین با بیان اینکه “دولت باید با دنبال روشنگری در جامعه باشد”، خاطرنشان کرد: دولت با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود و همچنین استفاده از افرادی که با رسانه آشنایی دارند، باید به دنبال روشنگری در مقابل این تخریب‌ها باشد. البته خود آقای روحانی هم بنا ندارد که به صورت مستقیم با افرادی که دولت را تحقیر می‌کنند وارد چالش شود.

حق‌شناس ادامه داد: اکنون مشکلی که در دولت وجود دارد این است که تیم رسانه‌ای دولت از انسجام کافی برخوردار نیست و نمی‌تواند واکنش مناسبی در مقابل تخریب‌ها داشته باشد. بطور مثال سخنگوی دولت باید وقت آزادتری داشته باشد و فعالیت رسانه‌ای بیشتری در جهت روشنگری دنبال کند.

وی در پایان گفت: برخورد با مخربان دولت موجب می‌شود که بهانه به دست این عده بیفتد و آنها این‌گونه القا کنند که دولت کم‌تحمل بوده است و به آزادی پایبند نیست. در واقع به جای برخورد با افراطیون، باید با روشنگری در جامعه به مردم فهماند که این عده با چه اهدافی به دنبال تخریب دولت هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا