گوناگون

تکیه بر قدرت‎های غیرالهی، عملی موهوم است

رئیس حوزه علمیه هیدج گفت: تکیه بر قدرت‎های غیرالهی به دلیل گذرا و متناهی بودن، عملی موهوم است.

حجت‎الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: با توجه به اعتقادات دینی و تاکیداتی که خداوند متعال در کتاب آسمانی خود قرآن کریم فرموده است، چیزی غیر از خدا نمی‎تواند آرام‎بخش دل‎های انسان‎ها باشد، زیرا هر آن چه دنیوی است به دلیل ذات دنیایی ناقص و پایان‌پذیر است، ولی ذات اقدس الهی یک منبع کامل و قدرت لایزال است.

وی افزود: به همین دلیل اتکا به این قدرت می‎تواند منشاء آرامش و اطمینان باشد به ویژه این اعتماد و اطمینان اگر با ایمان قلبی و بریدن از همه منابع دنیوی باشد می‎تواند به‌عنوان پاداشی برای فرد باشد.

صالحی تصریح کرد: اگر در این اتکا، فرد به چیزی که مدنظرش بود و قطعاً براساس مصلحت باری‌تعالی بوده است در دنیا نرسد، به او بهتر از آن چه که می‎خواسته در آخرت و یا چیز بهتری از آن در همین دنیا از سوی خداوند تعلق خواهد گرفت.

رئیس حوزه علمیه هیدج تاکید کرد: ولی تکیه به قدرت‎های گذرا، امری موهوم است و همین امر زمینه استرس و اضطراب بیشتری را در فرد به وجود می‌آورد درحالی که طبق قول خدای متعال در آیه 28 سوره رعد جز به ذکر خداوند قلب‎ها آرامش نمی‎گیرد و یا در آیه 3 سوره طلاق که فرموده هرکس به خدا تکیه کند خدا برایش کافی است، زیرا قدرت ذات باری‌تعالی، نامتتاهی و لایزال است.

صالحی در خصوص علل گرایش عده‎ای از افراد به ادیان موهوم و فرقه‎های نوظهور، گفت: افرادی که وارد این فرقه‎ها می‎شوند در دو دسته جاهل مقصر و یا جاهل قاصر هستند. جاهل مقصر آن افرادی هستند که با علم به این که این ادیان برای نوع بشر سودی ندارد و جز افکاری پوشالی چیزی نیست ولی برای کسب ریال و حفظ منافع خود دست به تبلیغ و ترویج آن می‎زنند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: جاهل قاصر افرادی هستند که در پی جستجوی خالق و از سر ناآگاهی وارد این ادیان کاذب می‌شوند هرچند وظیفه هر انسانی است که با مطالعه و آگاهی کامل مسیر خود را انتخاب کند، ولی چنانچه این افراد به دلیل عدم دسترسی به منبع آگاهی کافی وارد این حوزه شوند خدای متعال از تقصیر آن‎ها در دایره رحمت خود چشم‌پوشی می‎کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا