Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

آشنایی با علائم افسردگی که در بدن شما نمایان خواهد شد

بسیاری از علائم افسردگی احساسی هستند و بیشتر در ذهن شما را تحت فشار قرار خواهند داد اما علائمی نیز وجود دارند که فیزیکی بوده و آثار آن را بدن نمایان خواهد شد . در ادامه قصد داریم به معرفی علائم فیزیکی افسردگی بپردازیم . با میهن پست همراه شوید.

علائم افسردگی که در بدن شما بصورت درد نمایان خواهند شد همانند بسیاری از بیماری های معمولی بوده و ممکن است در صورت عدم شناخت صحیح آنها با چنین بیماری هایی اشتباه گرفته شوند .

افسردگی با عملکرد نا‌مناسب شبکه سلول‌ های عصبی یا مسیر‌هایی که به مناطق پردازش اطلاعات حسی در مغز منتهی می‌ شوند، مرتبط باشد. بعضی از این شبکه‌‌ ها اطلاعات احساس فیزیکی درد را هم پردازش می‌ کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که افسردگی می‌ تواند احساس دردی متفاوت از دیگران به شما بدهد.

مشکلات خواب و سرگیجه یا سبکی سر : بیشتر افراد افسرده نمی‌توانند به خوبی دیگران بخوابند. آن‌ها خیلی زود بیدار می‌شوند یا شب‌ها خوابشان نمی‌برد. اما برخی هم بیشتر از حالت نرمال می‌خوابند!

علائم افسردگی

مشکلات گوارشی : شما ممکن است حالت تهوع داشته باشید. علاوه بر این اسهال و یا یبوست دائمی می‌تواند از علائم افسردگی باشد.

علائم افسردگی

هر نوع درد مزمن : سردرد نسبتا شایع است، اگر در حال حاضر میگرن دارید ممکن است وخیم‌تر شود. کمر درد، درد عضلانی و درد مفاصل، درد قفسه سینه که می‌تواند نشانه‌ای جدی مشکلات قلب، معده و ریه باشد. اما افسردگی را هم به این ناراحتی اضافه کنید!

علائم افسردگی

تغییر در اشتها یا وزن : برخی از افسرده‌‌ها اشتها و وزن خود را از دست می‌دهند. برخی دیگر به غذا‌های خاص مثل کربوهیدرات تمایل پیدا می‌کنند و چاق‌تر می‌شوند.

علائم افسردگی

خستگی مفرط : مهم نیست که چقدر می‌خوابید، ممکن است باز هم احساس خستگی یا فرسودگی داشته باشید. خارج شدن از تخت‌خواب ممکن است سخت و یا حتی غیر‌ممکن به نظر برسد.

علائم افسردگی

درمان : به پزشک خود در مورد هر گونه نشانه‌ های جسمی‌ تان بگویید و تصور نکنید که خود به خود رفع می‎‌ شوند. گاهی درمان افسردگی می‌ تواند علائم جسمانی را هم از بین ببرد. دارو‌های افسردگی با تنظیم مواد شیمیایی که شبکه سلول‌ های عصبی برای ارتباط استفاده می‌ کنند، عمل آنها را موثر‌تر می‌ کنند.برخی دارو‌های ضد افسردگی مانند دولوکستین (Cymbalta)، ونلافلکسین (Effexor) ، و داروهای ضد‌افسردگی قدیمی‌تر تری‌سایکلیک مانند آمی تریپتیلین (Elavil) و یا دزیپرامین (Norpramin) ممکن است در درد‌های مزمن هم کمک‌کننده باشند. اما شما به چیز دیگری هم نیاز دارید، برای مثال، پزشکتان یک داروی ضد اضطراب یا خواب‌آور برای کمک به بی‌خوابی تجویز می‌کند. در نتیجه می‌‌توانید استراحت کنید و خواب بهتری داشته باشید.از آنجایی که درد و افسردگی می‌تواند گاهی با هم باشند، کاهش درد افسردگی را هم بهبود می‌بخشد. می‌ توانید درمان شناختی رفتاری را امتحان کنید که به شما راه‌های بهتر مقابله با درد را نشان می‌دهد.

منبع   webmd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا