گوناگون

آغاز برداشت زردآلو در استان سمنان/ شاهرود 15 درصد زردآلو کشور را تامین می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 45 هزار تن محصول از باغ های این استان زردآلو تولید شده بود.

وی با بیان اینکه 80 درصد باغ های زردآلوی استان سمنان در شاهرود واقع است گفت: شهرستان 15 درصد زردآلوی مورد نیاز کشور را تامین می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از بروز خسارت سرمازدگی بهاره به بیش از 50 درصد باغ های زردآلوی استان سمنان خبر داد و افزود: کیفیت و میزان تولید ارقام زرآلوهای مقاوم به سرما نظیر قوامی، شاهرودی و صادراتی تغییری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت زردآلو در استان سمنان تا پایان مرداد ادامه دارد افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم زردآلو بر اساس رقم آن بین 40 تا 70 هزار ریال است.

موسوی با بیان اینکه درخت زردآلو در هوای معتدل گرم بهتر از نقاط دیگر رشد می کند اظهار داشت: در نقاط سرد باید آن را در مقابل آفتاب کاشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: درخت زرد آلو در زمین های قابل نفوذ و گرم٬ بهتر از زمینهای رسی و مرطوب رشد کرده و محصول می‌دهد.

موسوی در خاتمه با اشاره به این مطلب که درخت زردآلو در سال‌های اول و بخصوص در فصل رشد به آبیاری فراوان نیاز دارند، افزود: لازم به توضیح است که آبیاری این گیاه به روش کرت بندی نباید انجام شود زیرا به ریشه‌ها اجازه تنفس داده نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا