گوناگون

آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس فارس از آذرماه/ نیمی از ماموریتهای اورژانس مربوط به شیراز است

کامران فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: از اقداماتی که به عنوان برنامه ریزی برای مدیریت بحران در زمستان در اورژانس پیگیری می شود، طرح امداد زمستانی است.

وی گفت: برای شهرستانها، شیراز و به خصوص برای جاده ها با در نظر گرفتن نقاط صعب العبور استان و جاده هایی که گردنه دارند و احتمال بارش برف در آن مکانها نیز بیشتر است طبق روال سالهای قبل تدبیراتی اندیشیده ایم.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس افزود: یکی از اقداماتی که در سالهای گذشته انجام داده ایم و امسال نیز حتما بهتر به آن خواهیم پرداخت این است که از امکانات آمبولانس های کمک داد بیشتر استفاده کنیم.

فیروزی اعلام کرد: امسال اورژانس کشور در نظر دارد تعدادی آمبولانس کمک داد برای نقاط صعب العبور مخصوصا برای جاده های ما آماده کنند ولی هنوز آمارها مشخص نیست که بگوییم چند دستگاه برای ما آماده می کنند.

وی با عنوان اینکه امکانات خوبی در استان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بهداری سپاه فجر استان فارس در آمبولانس های کمک داد خوبی برخوردار است و ما سال قبل نیز از آنها استفاده کرده ایم امسال نیز یکی از اقداماتمان این است که هماهنگی داشته باشیم در صورت نیاز بتوانیم به صورت آنی از امکاناتشان استفاده کنیم.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس با بیان اینکه چند دستگاه خود اورژانس فارس برای خدمت رسانی در زمستان آماده شده اند، گفت: با استفاده از امکاناتمان قادر هستیم که حدود هشت تا 10 مورد از پایگاه هایمان را تحت پوشش درآوریم اما اینها کافی نیست و باید امکانات ما افزایش یابد.

فیروزی ادامه داد: تقریبا 50 نقطه استان فارس نیازمند آمبولانس های کمک داد است.

وی گفت: بر اساس نیازهایی که وجود داشته و شاخص هایی که داشته ایم مشخص کرده ایم که کدام پایگاه ها در زمستان باید از امکانات خاص استفاده کنند.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس بیان کرد: در حوزه منابع انسانی بسته به شرایطی که در آن قرار می گیریم این امکان وجود دارد که ناوگانمان را تقویت کنیم.

توسعه اورژانس هوایی از اقدامات دیگر امداد هوایی است

فیروزی گفت: امداد هوایی برای زمستان هم فعال است منتها بسته به شرایط جوی یعنی وقتی که بارش برف و باران را داشته باشیم بر اساس آن شرایط گروه پروازی ممکن است امکان پرواز را نداشته باشند، ولی از نظر ما آمادگی 24 ساعته در اورژانس هوایی وجود دارد، یعنی هیچ مانعی را برای ارائه خدمات در حوزه خود نداریم.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت استان فارس، خصوصا حوادث ترافیکی و طول زیاد جاده ها یکی از اولویتهای ما بحث توسعه امداد هوایی بوده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس افزود: در قالب طرح تحول نظام سلامت باید دو پایگاه دیگر به غیر از پایگاه موجود اضافه شود و ما بر اساس کارشناسی خودمان شمال و جنوب استان را در نظر گرفته ایم که طبیعتا منظور از شمال آباده و منظور از جنوب هم لار است.

فیروزی گفت: برای انجام این موضوع باید زمینه کار مهیا شود و باید در این دو نقطه امکانات استقرار یک بالگرد توسط نیروهای نظامی و انتظامی وجود داشته باشد و فقط این نیست که بگوییم به این پایگاه ها نیاز داریم و پول آن را هم بدهیم بلکه باید شرایط برآورده شدن نیاز هم فراهم شود.

نیمی از خدمات اورژانس فارس مربوط به شیراز است

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس گفت: اگر از نظر حجم خدمات شهرهای استان را مقایسه کنیم تقریبا نصفی از خدماتی که در شهرستانها داده می شود مربوط به شیراز است.

فیروزی گفت: از نظر ماموریتهای جاده ای بیشترین حوادث اورژانس در مسیرهای شیراز – اصفهان، شیراز- کازرون- بوشهر و شیراز- داراب- بندرعباس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا