گوناگون

طرح سرمایه گذاری استاندارد سه ماه آینده در فارس اجرایی می شود

مرتضی رهنما در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: این طرح را در دبیرخانه شورای اشتغال مطرح کردیم و دبیر شورای اشتغال، یعنی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طرح را دریافت کرد و قرار شد در شورای مشورتی دبیرخانه شورای اشتغال بررسی و برای اجرا پیشنهاد شود.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در شورای مشورتی در حال بررسی است، گفت: این طرح به خصوص در بحث نظارت بر اجرای طرح های تولیدی مورد توافق قرار گرفت که اگر قرار است یک طرح صنعتی توسط بخش خصوصی اجرا شود یک سیستم نظارتی بر این طرح وجود داشته باشد که نظارت بر میزان اعتباراتی که هزینه می شود، نوع ماشین آلاتی که قرار است در خط تولید استفاده شود و حتی ساختمان فیزیکی آن به خاطر بهینه سازی مصرف انرژی، در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: امیدواریم این طرح هر چه زودتر در شورای مشورتی چکش کاری شود و به عنوان یک طرح پیشنهادی و قابل توصیه به سرمایه گذاران و حتی خود بانک ها داده شود که در واقع روند سرمایه گذاری سرعت بگیرد.

رهنما ابراز داشت: اجرایی شدن این طرح به این بستگی دارد که کلیه ذینفعان یعنی دبیرخانه شورای اشتغال، دستگاه صادر کننده مجوز، بخش خصوصی که اتاق بازرگانی است و سیستم بانکی، چه قدر روی این موضوع با هم تفاهم داشته باشند.

وی ادامه داد: عامل موفقیت این موضوع این است که همه آنها طرح را قبول داشته باشند و اگر قبول نداشته باشند، به مشکل برمی خورد. پیش بینی من این است که حداکثر تا سه ماه آینده اجرایی شدن طرح اتفاق بیفتد.

مدیرکل استاندارد فارس اهمیت اجرایی شدن این طرح را در سه نکته دانست و گفت: این طرح باعث بالا رفتن سرعت کار می شود، وقتی همه طرح قبول داشته باشند سرمایه گذار را حمایت می کنند.

رهنما افزود: همچنین نظارت دولت به عنوان حاکمیت برای اینکه کاری درست انجام شود و منابع جای دیگری هزینه نشود در واقع رانت و فسادی در بحث سرمایه گذاری به وجود نیاید، ایجاد می شود و دستگاه های متولی می توانند بر آن نظارت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث مهمتر از همه این موارد این است که سرمایه گذار کار شفاف و محکمی را انجام می دهد و امنیتی برای او ایجاد می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا