گوناگون

آلومینیوم سازان طلب دو هزار میلیارد ریالی آلومینای جاجرم را نمی دهند

81184493 5731486

ˈمجید پورعیسیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: مطالبات مجتمع آلومینای جاجرم بابت فروش پودر آلومینیا به واحدهای آلومینیوم ساز ایرالکو، هرمزال و المهدی است.

وی اضافه کرد: پرداخت نکردن مطالبات مجتمع آلومینای جاجرم از سوی شرکت های بزرگ آلومینیوم کشور، سبب شده تا طرح تولید شمش آلومینیوم این مجتمع به دلیل مشکل مالی متوقف بماند.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: برای تکمیل طرح تولید شمش آلومینیوم این مجتمع به 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پورعیسی افزود: این مجتمع علی رغم طلب دو هزار میلیارد ریالی از شرکتهای آلومینیوم ، اکنون برای دریافت 800 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد نیاز برای تکمیل پروژه نیمه کاره خود، پشت در بانک ها معطل مانده است.

به گفته وی با پرداخت مطالبات آلومینای جاجرم، طرح شمش آلومینیوم این مجتمع راه اندازی و علاوه بر ایجاد اشتغال، محصولات تولیدی آلومینا نیز در این واحد مصرف می شود.

مجتمع آلومینای جاجرم تنها واحد تولید پودر آلومینای کشور است که در دوران دولت اصلاحات در شهرستان جاجرم در 160 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، راه اندازی شد.

این واحد صنعتی تامین کننده مواد اولیه شرکت های تولید آلومینیوم کشور شامل ایرالکو، هرمزال و المهدی است که به تنهایی قادر به تامین 70 درصد از مواد اولیه مورد نیاز این شرکت هاست.

ظرفیت اسمی این واحد صنعتی تولید سالانه 280 هزار تن پودر آلومیناست که در سال های اخیر به دلیل امتناع شرکت های بزرگ آلومینیوم از خرید تولیدات آن، با مشکلاتی مواجه شده و بخش زیادی از تولیداتش در انبار و فضای بیرونی آن انبار شده است.

این در حالی است که شرکت های آلومینوم سازی کشور مواد اولیه مورد نیاز خود را از خارج کشور وارد می کنند.

تاکنون پیگیری مدیران خراسان شمالی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مجاب کردن شرکت های آلومینیوم کشور در خصوص خرید محصولات مجتمع آلومینای جاجرم کارساز نبوده است. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا