گوناگون

آمادگی عربستان برای مقابله با کرونا و ابولا

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: با اجرای طرح تلفیقی “پزشک مجموعه و پزشک کاروان” نگرانی از کمبود پزشک و تجهیزات در ایام حج نداریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، علیزاده با بیان اینکه قبل از اعزام کاروان‌ها به مناسک حج، اقدامات پیشگیرانه با بررسی زائران و معاینه آن‌ها انجام می‌گیرد، اظهار کرد: حجاج و زائران خانه خدا از واکسیناسیون مننژیت و آنفلوآنزا نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به دو ویروس کرونا و ابولا که در سال جاری در جهان شایع شده است، گفت: با توجه به اقدامات جدی که توسط وزارت بهداشت عربستان در این کشور انجام گرفته است، جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد، بسیاری از بخش‌های ویژه بیمارستان‌های عربستان به وسایل لازم برای مقابله با این دست بیماری‌ها مجهز بوده و از آمادگی کامل برای مبارزه با کرونا و ابولا برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورات کشوری در زمینه زائران خانه خدا، هر دو کاروان یک پزشک مسئول داشته که تمام اصول بهداشتی و کنترلی افراد را بررسی کرده و در صورت نیاز به اقدامات درمانی آنان را به مراکز درمانی مستقر در عربستان انتقال خواهند داد.

اجرای طرح تلفیقی ” پزشک مجموعه و کاروان” در حج

علیزاده با اشاره به اجرای طرح تلفیقی “پزشک مجموعه و کاروان” در مناسک حج سال جاری، خاطرنشان کرد: طرح ” پزشک مجموعه” با تمام مزیت‌هایی که داشت به علت عدم دسترسی پزشکان به پرونده بیماران قبل از اعزام به حج موجب مشکلات متعددی در درمان افراد می‌شد در حالی که با اجرای تلفیقی آن علاوه بر رفع اشکالات وارده بر این طرح پزشک قبل از اعزام افراد به عربستان آن‌ها را معاینه کرده و برای آنان پرونده تشکیل داده و در نهایت آن را در سامانه مربوط به حجاج به ثبت می‌رساند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا