گوناگون

‌ایجاد کلینیک عارضه‌یابی مشکلات صنعت در فارس ‌

استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس و کلان شهر شیراز ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار داشته و دارد، گفت: تنها راه ایجاد تحرک اقتصادی و رفع معضل بیکاری تکیه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکتر سیدمحمد احمدی در جلسه جامعه روحانیت شیراز ضمن تاکید براینکه به‌عنوان مدیر ارشد استان فارس خود را در برابر معضلات موجود در جامعه موظف به پاسخگویی می‌داند، گفت: هیچ کم‌کاری تساهل در برابر کاستی‌ها را نمی‌پذیرم.

وی با اشاره به این که دولت موفق شده است آرامش را در بازار حاکم کرده و تورم افسار گسیخته را کنترل کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت موظفند در راستای وظایف خود با تخلفاتی که در زمینه عرضه کالاها رخ می‌دهد، برخورد کنند.

احمدی با اشاره به این که دولت منابع محدودی در اختیار دارد و قادر به سرمایه گذاری در همه عرصه‌ها نیست، افزود: تاکنون 14 هیأت سرمایه گذاری خارجی را به منظور مشارکت در طرح‌های استان فارس به شیراز آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای امن روانی، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

استاندار فارس با بیان این که تلاش‌های گسترده‌ای برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت مترو شیراز، انجام شده است، گفت: ساخت شهرک سلامت در یکهزار هکتار و کارخانه پیشرفته داروسازی از جمله طرح‌هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

احمدی خاطر‌نشان کرد: به منظور ایجاد آرامش روانی و جلب سرمایه گذاران به استان فارس میثاق نامه‌ای به امضای نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مجمع نمایندگان فارس تهیه شده است.

استاندار فارس آغاز ساخت پالایشگاه بنزین در شهرستان مهر با ظرفیت 20 هزار بشکه و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ساخت پنج کارخانه پتروشیمی، فعال سازی صنعت سیمان، طرح انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه، ساخت سه سد بزرگ نرگسی در شهرستان کازرون، هایقر در شهرستان فیروزآباد و چشمه عاشق در شهرستان نی ریز را از جمله طرح‌های عمرانی برجسته استان برشمرد.

وی با بیان این که برای رفع مشکل کم آبی شیراز تلاش‌های گسترده ای به منظور تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب صورت گرفته است، افزود: طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز با اعتبار 300 میلیارد تومان در حال اجراست.

استاندار فارس همچنین گفت: آزاد‌راه شیراز به اصفهان با 220 کیلومتر طول و یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار بدون وقفه در حال ساخت که این مسیر را به میزان 140 کیلومتر کوتاه تر می‌کند.

احمدی با اشاره به این که مجموع اعتبارات عمرانی کشور در سال 92، 36 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میان تنها شش هزار میلیارد تومان محقق شد که پس از پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 توانستیم رقم تخصیصی را به 20 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این که مشکلات ناشی از تحریم های اقصادی دشمنان، کشور را دچار تنگناهای فراوانی کرده است، افزود: نتیجه مذاکرات هسته‌ای تاثیر زیادی در فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

استاندار فارس با بیان این که معوقات بانکی در کشور بسیار بالاست و بانک‌ها به سختی و با درصد سود بالا وام‌های خود را در اختیار صنعتگران قرار می‌دهند، ادامه داد: متاسفانه حدود 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که مشکلات زیادی را در بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور ایجاد می‌کند.

وی با اعلام این که کلینیک عارضه‌یابی صنعتی در استان تشکیل شده و مسائل مختلف این حوزه را مورد بررسی قرار می‌دهد، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ استان با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند که با پشتیبانی مدیریت ارشد فارس سرپا مانده‌اند و بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

احمدی با تاکید بر این که انتصابات در استان فارس بر اساس معیارهای قانونی و با استعلام از مراجع ذی‌صلاح صورت می گیرد، تاکید کرد: خط قرمز همه ما ولایت فقیه است و با حسیاست در خصوص انتصابات اقدام می‌کنیم.

او با بیان این که انتصاب فرمانداران و مدیران کل در استان به دور از حب و بغض و بر اساس معیارها انجام شده است، افزود: در خصوص برخورد با تخلفات اداری و اهمال دستگاه‌های اجرایی، کوتاهی نخواهیم کرد و با مدیران متخلف با جدیت برخورد می‌کنم.

احمدی خاطر‌نشان کرد: برای شناسایی و برخورد با تخلفات و انحرافات دستگاه‌های اجرایی، اداره کل ارزیابی عملکرد و نظارت استانداری و بازرس ویژه استاندار تلاش زیادی می‌کنند.

استاندار فارس با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته‌ای با حمایت مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای حل و فصل پرونده هسته‌ای بکار گرفته است، افزود: برخی در این شرایط در داخل کشور دلواپسی می‌کنند و نمی‌خواهند ما از شرایط تحریم بیرون بیاییم.

احمدی با اشاره به این که انتظار داریم روحانیت در رفع معضلات فرهنگی پیش قدم شده و پیشنهادات عملی ارائه کند، ادامه داد: مدیریت ارشد استان برای تقویت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش‌های قابل توجهی صورت داده است و از اجرای طرح‌های فرهنگی برای ارتقای فضای اسلامی در جامعه پشتیبانی می‌کنیم.

استاندار فارس با بیان این که اخلاق در برخی اقشار جامعه دچار مشکل شده است و نیازمند رسیدگی بیشتری است، گفت: منبرهای روحانیون باید بیشتر از مباحث سیاسی بر مسائل اخلاقی متمرکز شود.

احمدی با اشاره به این که جامعه نیازمند معارف اصیل دینی و اخلاقی است، اظهار کرد: باید جلسات متعدد شرح و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در استان راه اندازی شود تا نیاز جامعه به معارف را برطرف کرده و مانع از انحراف جوانان به سمت فرقه‌های گوناگون شود.

استاندار فارس با بیان این که 123 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مسکن مهر در سطح کشور مورد نیاز است، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای اسکان مالکین مسکن مهر فراهم نشده است و در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

احمدی با اشاره به این که استان فارس بسیار بزرگ و دارای حوزه‌های گسترده‌ای است، خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه فارس یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و این موفقیت به برکت تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همدلی ارکان استان محقق شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا