گوناگون

آمار تلفات جاده‌ای فاجعه‌بار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به جمعیت کشور، آمار تلفات جاده‌ای فاجعه‌بار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، جلسه همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی و استان قم به منظور استفاده از خدمات امداد هوایی استان قم با حضور پرسنل اورژانس 115 هر دو استان و همچنین مسئولان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اراک در این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه حسن طاهر احمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه استفاده از بالگرد جهت کمک به آسیب‌دیدگان ترافیکی اقدام بزرگی است که امروز با همکاری اورژانس قم به انجام خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به جمعیت، متأسفانه در بعد آسیب‌های ترافیکی کشور در زمره مشکل‌دارترین کشورها به شمار می‌رویم.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهایی که جمعیت بیشتری از ما دارند، آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای به مراتب کمتری از ما دارند، گفت: در کنار تلاش‌های مستمر اورژانس و حضور پلیس در جاده‌ها که کمک شایانی به کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای کرده است اما، همچنان با شرایط ایده‌ال بسیار فاصله داریم و مشکلات همچنان به قوت خود باقیست.

طاهر احمدی تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیاری خوبی که در حال انجام است، همچنان آمارها قابل قبول نیست و مرگ سالانه 20 هزار نفر و مصدومیت 200 هزار مسافر در جاده‌های کشور رقمی فاجعه‌بار است.

وی به ابعاد اقتصادی این تصادفات و تلفات اشاره کرد و افزود: مرگ سالانه 20 هزار نفر در جاده‌های کشور خسارات اقتصادی فراوانی را به کشور تحمیل می‌کند و متأسفانه اغلب افرادی که در این حوادث جان خود را از دست می‌دهد جوانان و نیروی فعال کشور محسوب می‌شود که خود چالش‌هایی را به دنبال دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک سهل‌انگاری، عدم رعایت سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آ‌لودگی، عدم استاندارد جاده‌ها و همچنین عدم امنیت کافی خودروها را از علل اصلی تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: باید تدبیری برای امنیت خودروها اندیشیده شود. با اصلاح و توجه به این مشکل می‌توانیم بخشی از آمار تصادفات را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: لحظه‌ها در نجات افراد بسیار مهم است. امروز برای اصلاح و از بین بردن علل تصادفات زمان زیادی را نیاز داریم اما، حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم حضور به موقع و سریع در صحنه‌ تصادفات است و این حضور به موقع می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

طاهر احمدی با اشاره به بسته‌های خدماتی که از سوی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده است، افزود: اورژانس هوایی یکی از این بسته‌های خدماتی است. از امروز استان مرکزی به واسطه اورژانس هوایی استان قم پوشش داده خواهد شد و تا زمانی که بتوان بالگرد اختصاصی برای استان تأمین کرد، حوادث جاده‌ای استان به کمک امداد هوایی استان قم پوشش داده می‌شود‌.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا