گوناگون

آنگلا مرکل فردا با باراک اوباما دیدار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان برای دیداری دو روزه از ایالات متحده امشب به وقت محلی وارد واشنگتن می شود. وی قرار است پس از ورود به آمریکا، در برنامه ضیافت شامی که از سوی سناتورهای آمریکایی ترتیب داده شده شرکت کند.

بر این اساس مرکل فردا جمعه نیز با “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار می کند. بحران اوکراین و تنش های به وجود آمده در روابط غرب با روسیه و نیز افشای جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از کشورهای اروپایی از جمله محورهای این گفتگو عنوان شده است.

پیش از این “جان کری” وزیر خارجه آمریکا با اشاره به چالش جدی غرب با روسیه بر لزوم حفظ یکپارچگی در جبهه غرب و هماهنگی بیشتر بین کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس تاکید کرده بود.

این در حالی است که افشای جاسوسی اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از شهروندان و مقامات اروپایی از جمله صدراعظم آلمان انتقادهای زیادی را در برلین متوجه واشنگتن کرده است. با این حال انتظار می رود سفر مرکل که نخستین سفر وی پس از افشاگری های “ادوارد اسنودن” کارمند سابق NSA به آمریکا است، بتواند یخ روابط دو جانبه را آب کرده و به عادی سازی آن کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا