گوناگون

اتلتیکو شگفتی ساز، با شکست چلسی به فینال رسید/ نخستین فینال تمام مادریدی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال اتلتیکومادرید که باید لقب شگفتی ساز این فصل را به آن بدهیم در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حضور بیش از 45 هزار تماشاگر ورزشگاه استمفوردبریج لندن با نتیجه 3 بر یک میزبان خود چلسی را از پیش رو برداشت و با اقتدار به فینال رقابتها راه یافت.

شاگردان دیه گو سیمئونه که در دیدار رفت در مادرید مقابل چلسی به تساوی بدون گل دست یافته بودند در دیدار برگشت ابتدا یک بر صفر عقب افتادند اما در ادامه با ارائه بازی حساب شده و تماشایی 3 بار دروزه چلسی را باز کردند.

در این دیدار ابتدا فرناندو تورس در دقیقه 36 چلسی را یک بر صفر پیش انداخت اما آدریان لوپز در دقیقه 44 قبل از پایان نیمه اول نتیجه را برای اتلتیکومادرید به تساوی کشاند.

50f1d6fe 3de9 32e7 9644 c0cf7ea672ef

در نیمه دوم اتلتیکو با اعتماد به نفس بیشتری به میدان آمد و عملکرد بهتری داشت. خطا ساموئل اتوئو روی بازیکن اتلتیکو در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را به تیم اسپانیایی تقدیم کرد. دیه گو کاستا مهاجم برزیلی الاصل اتلتیکو پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به سقف دروازه چلسی چسباند تا نتیجه 2 بر یک شود و کار برای تیم میزبان بسیار دشوار شود.

ژوزه مورینیو تا به حال 8 بار به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان رسیده اما تنها 2 بار به فینال راه یافته است. او تا به حال با چلسی نتوانسته به فینال راه پیدا کند.

اما این پایان کار نبود و آردا توران هافبک ترکیه ای اتلتیکو در دقیقه 72 موفق شد برای سومین بار دروازه چلسی را باز کند و آب سردی بر پیکره این تیم لندنی برزید. در نهایت اتلتیکو در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

به این ترتیب دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکومادرید دیدار فینال رقابتها را برگزار خواهند کرد. این نخستین بار در طول تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان است که دو تیم از یک شهر به دیدار فینال راه پیدا می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا