گوناگون

اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت فرماندار سنندج است

به گزارش ایرنا؛ محمد ابراهیم زارعی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج افزود: پروژه هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید با شتاب هر چه بیشتر به اتمام برسند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری و فشارها و تحریم های حاکم بر کشور گفت: در همین راستا برای مقابله با تحریم ها و فشارهای اقتصادی باید راهکارها و تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

فرماندار سنندج اظهار کرد: در شرایط تحریم اقتصادی، فراهم کردن بسترها و زمینه سرمایه گذاری در بخش خصوصی ضروری است.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش، ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را معضل اصلی شهرستان سنندج عنوان کرد و گفت: مشارکت ادارت شهرستان در راستای مقابله با ساخت و سازهای بی رویه ضروری است.

به گفته وی تضمین سلامتی آحاد جامعه مرهون حفاظت و صیانت از محیط زیست طبیعی است، در همین راستا صیانت و حراست از منابع طبیعی در جامعه ضروری است.

وی خواستار نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در میان آحاد جامعه شد.

زارعی با اشاره به اقدامات و کارهای عمرانی در سطح شهر سنندج گفت: در ورودی سقز – سنندج باید اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تصریح کرد: شهرداری موظف است در راستای ساماندهی پارک ها و تفرجگاه های سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار سنندج خواستار مشارکت و همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی استان در راستای ساماندهی تفرجگاه ها و پارک های سطح شهر شد.

زارعی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان سنندج با معضل حاشیه نشینی مواجه است، گفت: الحاق نواحی منفصل شهری و برخی روستاها به شهر معضل عمده این شهرستان است.

فرماندار سنندج ساماندهی بافت های منفصل شهری در نواحی نایسر، حسن آباد و گریزه را ضروری دانست و خواستار مقابله جدی با ساخت و سازهای بی رویه در نایسر شد.

زارعی اظهار کرد: هم اکنون جمعیت 35 هزار نفری نایسر با مشکلات متعددی مواجه است، در همین راستا مسوولان این شهرستان باید توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.

به گفته وی ادارات کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان موظفند در راستای حل معضلات شهری نواحی منفصل شهری بازدیدهای لازم را انجام دهند.

وی حل معضل حاشیه نشینی در شهرستان سنندج را مهم ارزیابی کرد و گفت: کاربری فضای سبز سطح شهر سنندج نباید تغییر کابری پیدا کند.

زارعی بر ایجاد کمربند سبز در پیرامون سطح شهر سنندج در راستای مقابله با ساخت و سازهای بی رویه در سطح شهر تاکید کرد.

فرماندار سنندج از کوه آبیدر سنندج به عنوان تنها فضای سبز این شهرستان نام برد و افزود: در راستای صیانت و حفاظت از فضای سبز تپه های سطح شهر باید تبدیل به فضای سبز شوند.

وی با اشاره به اینکه ثروت های فرهنگی و میراث فرهنگی جوامع تمام نشدنی و ماندگار هستند، حفظ و صیانت از مواریث فرهنگی جامعه را ضروری دانست.

وی صنایع دستی کردستان را بسیار غنی توصیف کرد و گفت: رشد و توسعه صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان می تواند زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کند.

به گفته وی شعار دادن در زمینه صنعت گردشگری کاری از پیش نمی برد، بلکه برای توسعه صنعت گردشگری باید توجه ویژه ای به این شهرستان شود.

فرماندار سنندج وجود روستای پالنگان به عنوان روستای هزار ماسوله در استان کردستان را نمونه بارزی از نقاط گردشگری استان دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری امنیت پایدار و اشتغال پایدار را بدنبال خواهد داشت.

زارعی همچنین به معضل ترافیک شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت:حل ترافیک در این شهرستان نیازمند فرهنگسازی در جامعه است.

وی کاهش معضل ترافیک را نیازمند راه اندازی پارکینگ های اختصاص در سطح شهر و آموزش فرهنگ صحیح استفاده از خودرو به شهروندان شد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه میانگین بارندگی سال جاری در این شهرستان 34 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف آب در جامعه بی تردید کاهش مصرف آب را بدنبال خواهد داشت.

وی به معضل بیکاری و مهاجرت در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه روستاها و رفع معضل بیکاری باید اقدامات مناسبی در راستای اشتغالزایی متناسب با مراکز روستایی انجام شود.

به گفته وی در راستای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها باید صنایع متناسب با دامداری و دامپروری در روستاها راه اندازی شود.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا