گوناگون

اجاره مسکن تهران 9 درصد کاهش داشت

81227650 5806390

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتحادیه مشاوران املاک ˈحسام عقبائیˈ در خصوص وضعیت بازار اجاره بها در 15 روز ابتدای فصل تابستان افزود: در سه ماه نخست امسال شاهد بازار کنترل شده مسکن هستیم واین روند در ادامه فصل تابستان هم ادامه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شاخص اجاره بها وابسته به نرخ مسکن است باید گفت که طی یک ماه اخیر شاهد افت قیمت مسکن بوده ایم و در این راستا نیز بازار اجاره مسکن با کاهش قیمت وافزایش قراردادهای اجاره هستیم.

حسام عقبائی افزود: در بازار مسکن در بخش اجاره بها نرخ ها براساس نظرخود مالکین تعیین می شودونمی توان در این خصوص به لحاظ قانونی دخالتی کرد مگر اینکه مشاوران املاک فقط ارشاد کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در جامعه تصریح کرد: با توجه به سیاست هایی که دولت در بخش مسکن اعمال کرده است در کنار کاهش نرخ تورم وافزایش عرضه مسکن ساخته شده از سوی سازندگان، دلیلی برای افزایش اجاره بها از سوی مالکان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در خصوص نقش اعضا اتحادیه در ثبات اقتصادی بازار مسکن تاکید کرد: مشاوران املاک به عنوان حلقه اتصال بازار هستند و گزینه ای برای ثبات قیمت. مشاوران املاک سبب می شوند تا بازار مسکن از رکود تورمی نجات یابد.

وی ادامه داد: مشاوران املاک نقش مشاوره ای و تکلیفی دارند و هیچ نقش ابلاغی را به اجرا نمی رسانند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران خاطر نشان کرد: مشاوران املاک در جهت کنترل قیمت همگام با دولت و دهک های ضعیف جامعه پیش می روند و در کنترل اجاره بها نیز هم گام با اوضاع اقتصادی جامعه هستند.

تهرام/1699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا