گوناگون

اجرای بزرگترین طرح امدادی کشور، بزودی آغاز می شود

81219687 5793060

«حمیدرضا خانکه » روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا افزود: با اجرای این طرح، تمامی شماره های امدادی شامل اورژانس کشور ، آتش نشانی در یک شماره امدادی ( 115 ) ادغام شده است.

وی اظهار داشت: تمامی هموطنان می توانند در صورت نیاز به هرگونه کمک امدادی ، فقط با شماره امدادی 115 تماس بگیرند تا نیروهای امدادی مورد نیاز، برای کمک به آنان اعزام شوند.

خانکه با اشاره به اینکه برای نخسین بار تمامی سازمانهای امدادی در قالب یک طرح ، در کنار هم و زیر چتر سلامت فعالیت خواهند کرد ، ادامه داد: دسترسی آسان به منابع ایمنی ، کاهش زمان پاسخگویی به حوادث و بلایا و در نتیجه کاهش میزان مرگ و میر و آسیب های ناشی از حوادث و بلایا از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد : این طرح ، ازسوی مرکز مدیریت حوادث وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات و گروه آموزش سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که متولی طرح هستند ، به کمیسیون ایمنی راهها ( به سرپرستی مقام وزارت راه ) ، پیشنهاد شد.

رییس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشوردرحوادث غیرمترقبه افزود: با تصویب این کمیسیون ، تائید هیات دولت و تامین زیرساخت های لازم ، اجرای آزمایشی آن به مدت یک سال در استان قم ، آغاز می شود.

خانکه گفت: این طرح پس از مطالعه مقایسه ای فعالیت امدادی حدود 50 کشور دنیا تدوین شده و در مسیر اجرایی قرار گرفت.

وی با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده ، گفت: این مطالعات نشان می دهند که همواره یکی از بزرگترین مشکلات در پاسخگویی مناسب به حوادث و بلایا ، عدم هماهنگی سازمانهای درگیر امور امدادی است که این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرحهای امدادی طی حداقل 15 سال گذشته ، می تواند مشکل هماهنگی سازمانهای امدادی را کاهش بدهد.

رییس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشوردرحوادث غیرمترقبه افزود: با توجه به زیرساخت های بسیار قوی در استان قم و نزدیکی این استان به تهران ، اجرای مرحله اول این طرح ، به صورت آزمایشی (پایلوت ) انجام می شود و امیدواریم اجرای طرح اورژانس ملی SOS در این استان ، موفقیت آمیز باشد.

اجتمام**9188*1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا