گوناگون

ارتقاء سطح معنویت جامعه به آموزه های دینی اصل همیشگی است

81219688 5793062

سردار سرتیپ پاسدار «سیدمسعود جزایری» در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی – انتظامی گروه اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود ، دستگاه های علمی، آموزشی پژوهشی و فرهنگی در کشور وظیفه دارند تا لحظه ای از ارتقاء سطح آموزه های دینی درنگ نداشته باشند.

وی ادامه داد، سایر دستگاه ها نیز از جمله بخش های دولتی و عمومی باید در جهت رعایت ارزش ها به وظایف خود عمل کنند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عدم رعایت حجاب اسلامی قبل از هر چیز نوعی ناهنجاری اجتماعی و قانون شکنی است، گفت: مشکل بدحجابی با دخالت دولت برطرف می شود.

این مقام ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین وضعیت فرهنگی جامعه و وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی افزود: چنانچه متولیان امور نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه اهتمام لازم را داشته باشند، هرگونه ناهنجاری رفتاری در جامعه برطرف می شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: دستگاه های حاکمیتی بایستی در جهت اجرای قانون اصرار و تعهد داشته باشند چرا که بی قانونی و عدم رعایت قانون و یا کمرنگ شمردن قانون منجر به بروز مشکلات و نارسایی و گاه هرج و مرج می شود.

وی ادامه داد، از این رو برخورد با متخلف نه تنها در میان دستگاه های متولی باید یک اصل به حساب آید، بلکه مرور زمان، استمرار و اهتمام نسبت به آن سبب نهادینه شدن عدم بروز تخلف و فرهنگ عمومی جامعه می شود.

سردار جزایری با بیان اینکه جامعه ما در معرض فرهنگ های گوناگون و هجمه های مذهبی برنامه ریزی شده قرار دارد، تصریح کرد : براساس اسناد به دست آمده از رژیم های سلطه بخصوص آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها مبارزه اصلی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از طریق استحاله فرهنگی باید انجام پذیرد و از این رو برخورد با اصول و ارزش های اسلامی در نوک پیکان تهاجم دشمن علیه جامعه ایران قرار دارد.

وی تاکید کرد: چنانچه دستگاه های دولتی و عمومی در مورد رعایت عفت عمومی و پاسداشت رعایت حجاب که از اصول مبانی دین مبین اسلام می باشد، اهتمام نشان دهند این ناهنجاری های موجود در جامعه بسرعت برطرف می شود.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه به موازات تهاجم گسترده دشمن به ارزش های اسلام عزیز، بی توجهی مراکز دولتی سبب بروز پاره ای بی بند و باری ها و بداخلاقی ها در سطح جامعه شده است، تصریح کرد: در این بین بسیاری از دولتمردان و مدیران دولتی و بخش های عمومی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند از گذشته تا امروز در این گناه بزرگ و مشوه جلوه دادن چهره ام القرای اسلام سهیم هستند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم افزود: فهم ضعیف و نادرست از اصول و احکام اسلام، بی تفاوتی و بی انگیزه گی، فراموشی امر به معروف و نهی از منکر از جمله آفاتی هستند که چنانچه در مقابل آن اقدامات مناسب و عاجل صورت نگیرد، به یک چالش برای کشور مبدل خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دولت باید به این مطالبه عمومی واکنش مثبت و جدی نشان دهد در غیر اینصورت با افکار عمومی جریحه دار خواهد شد.

وی گفت: بخش عظیمی از رفتارهای ناصحیح رایج در جامعه از مهد کودک ها تا دانشگاه ها و یا نهادینه سازی رفتارهای غلط از طریق ترویج آنها در رسانه ها از جمله سیما، با اصلاح این مراکز برطرف خواهند شد.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه در هر یک از دستگاه های دولتی و عمومی باید بخشی به این مهم اختصاص یابد و مراقبت های جدی حسب قوانین و مقرارت بعمل آورده شود، افزود: این یک امر شناخته شده در علوم اجتماعی و جامعه شناسی و علوم رفتاری است که چنانچه با ناهنجاری ها ولو اندک و سطحی برخورد مناسب صورت نگیرد به ایجاد شکاف منجر می شود که برای هر جامعه ای می تواند مشکل ایجاد کند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم تصریح کرد: فضای عمومی کشور نیاز به مراقبت همگانی دارد و قبل از بخش های خصوص و گروه های مردمی، دولت ها مسوول این کار می باشند.

سردار جزایری گفت: بسیاری از بخش های خصوصی و نهادهای مردمی آماده اند در راستای سیاست های پایدار و برنامه های شفاف مسوولان و مدیران دستگاه های مسوول به وظایف خود عمل کرده و خود را با تدابیر مربوطه هماهنگ کنند و از این رو هیچگونه کوتاهی در این فرآیند قابل قبول نمی باشد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار امیدواری کرد: با وفاق ملی و وحدت آحاد مردم و دستگاه های مسوول ناهنجاری های فرهنگی جامعه برطرف شده و بار دیگر جبهه دشمن را با شکست و ناکامی روبرو کنیم.

اجتمام(4)**7029**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا