گوناگون

اجرای طرح تحقیقاتی سلامت سالمندان نیازمند 50 میلیون تومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان با استاندار خراسان جنوبی، اظهارکرد: سیاست‌های شورای ملی سالمندان به عنوان راهبرد در دستور کار قرار گرفته که آموزش زندگی سالم، ایجاد پوشش کامل بیمه‌ای و مشارکت در روند توسعه جامعه از جمله این سیاست‌ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی حضور سالمندان در کنار خانواده‌ها است، افزود: در سال جاری بشرویه به عنوان شهر دوستدار سالمند به مرکز معرفی شده که هدف از شهر دوستدار سالمند آن دسته از شهرهایی است که توزیع خدمات شهری متناسب با جمعیت سالمند آن شهر انجام شود.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه بنیاد فرزانگان در هشت استان کشور تشکیل شده است، گفت: خراسان جنوبی در تشکیل بنیاد فرزانگان پیشگام بوده است.

وی بیان کرد: ایجاد روحیه نشاط در سالمندان، پرکردن اوقات فراغت و سلامت جسمی و معنوی سالمندان از جمله اهداف راه‌اندازی بنیاد فرزانگان است.

2 هزار سالمند زیر پوشش خدمات بهزیستی استان

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه طرح مراقبت از سالمندان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی در سال گذشته انجام شده است، افزود: در این طرح کارشناسان روزانه دو ساعت در خانه سالمندان برای مداوا حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی پنج مرکز نگهداری سالمندان فعال است، افزود: این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاین و طبس راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ماهانه به مراکز روزانه 221 میلیون ریال و به مراکز شبانه 288 میلیون ریال یارانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 262 سالمند از خدمات اداره کل بهزیستی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سبد کالای 80 هزار تومانی از طرف بهزیستی استان به سالمندان دچار سوء تغذیه پرداخت می‌شود.

اکبری‌مطلق با اشاره به افتتاح هتل سالمندان بیرجند در سال گذشته با اعتبار دو میلیارد تومان، گفت: این هتل در سه هزار و 700 مترمربع زیربنا، ظرفیت نگهداری از 100 سالمند را دارا است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحقیقاتی سلامت سالمندان در سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: این طرح به 50 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یادآورشد: دبیرخانه دائمی سالمندان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا