گوناگون

اجرای طرح تحول نظام سلامت در کرمانشاه با استقبال مردم مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار بهمن ریحانی در جلسه تعامل سپاه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر این دو نهاد ارزشی تاکید کرد.

ریحانی گفت: نیاز مردم ما به سبک زندگی شهدا یکی از الزامات دنیای امروز است و تنها با این سبک و شیوه می توان بر مشکلات مادی و معنوی توفق پیدا کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: آمادگی داریم تا در برنامه های فرهنگی مانند احداث باغ موزه، تالیف و تدوین کتاب و برگزاری جشنواره های هنری و ادبی دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را یاری دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز سپاه را یادگار امام راحل، نور چشم رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدافع و حامی تمامی حق طلبان جهان دانست.

سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس نیازمند همکاری و همدلی تمامی ادارات بویژه نهادهای ارزشی و انقلابی همچون سپاه است.

وی گفت: انشااله در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شاهد شروع فعالیتهای مشترک مربوط به این اثر فرهنگی باشیم و مردم ولایتمدار استان بتوانند در آینده از برکات باغ موزه دفاع مقدس استفاده معنوی ببرند.

وی اظهار امیدواری کرد، این اداره کل از حمایت های مادی و معنوی سپاه استان بیش از پیش بهره‌مند گردد.

با ناامن کنندگان جامعه با جدیت برخورد می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: با ناامن کنندگان جامعه با جدیت و بدون کوچکترین اغماضی برخورد می کنیم.

مجتبی ملکی با حضور در مسجد جامع اهل سنت کرمانشاه یکی از اولویت های دستگاه قضا را ایجاد امنیت دانست و یاد آور شد: عزم ما همواره بر آن بوده که در دادسرا به عنوان خط مقدم دستگاه قضائی استان با ایجاد امنیت و اجرای عدالت، آرامش ذهنی در جامعه ایجاد کنیم.

مدعی العموم کرمانشاه ادامه داد: در راستای این امر مهم تلاشمان را دو چندان کرده ایم، تا جایی که برخورد با جرائم خاص را در سرلوحه کار قرار داده ایم و بر این اساس در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر این پرونده ها بوده  و بیش از 40 درصد کاهش نسبت به سال ماقبل داشته ایم.

ملکی تعداد ورودی پرونده ها در سال 92 به دادسرا را 57 هزار پرونده عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران قضائی و اداری توانسته ایم حدود 54 هزار فقره از این تعداد را مختومه کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه برخورد با نا امن کنندگان جامعه را بسیار جدی دانست و خاطر نشان کرد: همواره گفته ایم  کسانی که قصد بر هم زدن نظم اجتماع را در سر بپرورانند از زیر شمشیر قانون و عدالت به سلامت عبور نخواهند کرد. با این جرایم به شدت برخورد خواهیم کرد و کوچکترین اغماضی نداریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در این استان  برادران اهل تسنن و تشیع با کمال برادری و دوستی در کنار هم زندگی می کنند و هیچ اختلافی بین پیروان این دو مذهب که در اصول اساسی یکی هستند، وجود ندارد.

اجرای طرح تحول نظام سلامت با استقبال مردم مواجه شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی مردم با استقبال مواجه شده و باید طوری عمل کرد که این طرح برای همیشه رافع مشکلات بیماران باشد.

دکتر حسین کریم افزود: برای اجرای موفق این طرح باید با جلب همکاری پزشکان سعی شود هزینه های دارویی، تجهیزات و لوازم مصرفی، انجام تعداد آزمایش ها، MRI و سی تی اسکن های غیرضروری کاهش پیدا کند.

وی به نقش کلیدی روسای بیمارستان ها در این زمینه اشاره کرد و همکاری مدیران گروههای آموزشی با آنان را در اجرای طرح تحول نظام سلامت مؤثر ارزیابی کرد.

وی بر اجرای کامل این طرح تاکید کرد و گفت: نباید به دلیل صرفه جویی، بخشی از کار را که انجام آن برای بخش سلامت ضروری است، حذف کنیم.

کریم افزود: گرفتن مشورت در امور می تواند مؤثر واقع شود و بجای اینکه به تنهایی فکر کنیم بگذاریم همه فکر کنند و از بارش افکار یکدیگر بهره بگیریم.

خط‌ کشی 500 کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه طی سالجاری

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 500 کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه (اصلی، فرعی، روستایی و بزرگ‌راه) خط‌کشی شده است.

پیمان تدرو اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان کرمانشاه و سخت‌گذر بودن راه‌ها، اقداماتی نظیر خط‌کشی، شیارزنی، نصب گاردریل و نصب نیوجرسی در برای افزایش سطح ایمنی و ایمن‌سازی بیشتر راه‌ها در سه ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفته است.

تدرو ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 500 کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه (اصلی، فرعی، روستایی و بزرگ‌راه) خط‌کشی شده است.

به گفته رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، تعداد 30 عدد تابلو اطلاعاتی به ابعاد 200 متر مربع نصب و تعداد سه هزار تابلوی مختلف انتظامی، اخطاری و اخباری تعمیر و مرمت شده و از سرعت‌گیر و سیلندرهای ایستاده ایمنی و مسیرنما و جهت‌نما در راه‌های استان استفاده شده است.

این مسئول تاکید کرد: تعداد یک‌هزار و 500 شاخه گاردریل نیز نصب، تعمیر و مرمت شده و تعداد 200 عدد نیوجرسی در نقاط پر حادثه به‌کارگیری شده و تعداد 315 عدد دیگر در دست اقدام است.

پیش بینی تولید 36 هزار تن گندم در دالاهو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو پیش بینی کرد، امسال 36 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

روح الله باقری سطح زیر کشت گندم در شهرستان دالاهو را 32 هزار هکتار دانست و گفت: از این میزان 31 هزار و 500 هکتار آن دیم و تنها 500 هکتار آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو با بیان اینکه سال زراعی گذشته 32 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد، پیش بینی کرد، امسال در مجموع 36 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

باقری متوسط عملکرد گندم در شهرستان دالاهو را 1500 کیلوگرم در هکتار دانست.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو برداشت گندم در این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز شده و تا آخر این ماه ادامه می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا