گوناگون

معاون گردشگری استاندار فارس معرفی شود/ حمایت از استیضاح وزیر نیرو درصورت عدم رفع مشکل آب فارس

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری ظهر سه شنبه در نشست خبری آخرین وضعیت استان فارس و عملکرد نمایندگان مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد ضعیف چند ماه گذشته در فارس تاکید کرد: رابطه نمایندگان و استاندار فارس چالشی نیست و در حد تعادل است اما این وضعیت کافی نیست.

وی تصریح کرد: استاندار فارس باید 10 مشاور داشته باشد تا بتواند از داشته های موجود در فارس استفاده کامل کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه فارس از جمله استانهایی است که می تواند معاون گردشگری داشته باشد، گفت: تاکنون از جانب استاندار فارس این معاونت معرفی نشده و از ظرفیت استان فارس به دلیل متصل بودن به دریا می تواند معاون سیاسی و امنیتی جداگانه داشته باشد که شاهد این موضوع نیز نیستیم.

قادری یادآور شد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با ادامه این روند نمی توانیم عقب افتادگی های گذشته را جبران کنیم.

وی ادامه داد: نباید از توان نماینده مجلس در جهت تخریب یک مدیر استفاده شود بلکه باید داشته های خود را متناسب با وضعیت عملکردی آنها حفظ شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچگونه تعلق خاطر به مدیری نداریم، گفت: هرگاه احساس کنیم که یک مدیر نمی تواند بهره وری لازم را داشته باشد نسبت به تغییر آن اقدام خواهیم کرد اما باید توجه داشته باشیم که تغییر مدیریت باید با داشتن گزینه های مناسب باشد.

قادری در خصوص هم فکری در میان استاندار و نمایندگان مجلس برای تغییر مدیران، گفت: متاسفانه در این راستا با مشکلاتی مواجه هستیم که گاهی استاندار بدون استفاده از نظر نمایندگان اقدام به تغییر می کند و یا اینکه یک نماینده بدون در نظر گرفتن نظر مابقی افراد تصمیم گیری و حرکتی انجام دهد.

وی افزود: این روند قابل قبول نیست زیرا می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر استان وارد کند و انتظار ما این است که تعامل بین استاندار و نمایندگان مجلس باز گردد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت انفرادی استاندار نمی تواند رفع مشکلات را به همراه داشته باشد، گفت: اینکه استاندار فارس به تنهایی اقدام به جا به جایی مدیری کند درست نیست زیرا  در هر حالتی وزیر باید پاسخگوی نمایندگان باشد و نظر نمایندگان را تامین کند.

قادری تاکید کرد: تاکنون در جهت حذف هیچ مدیری حرکت نکرده ام زیرا اعتقاد دارم مدیران ما هر اندازه که بد کار کنند از بسیاری از مدیران دیگر استانها بهتر هستند.

در جذب سرمایه گذار اقدامات مناسبی انجام نداده ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاشخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در فارس، گفت: در این خصوص اقدامات مناسبی انجام نشده و نتوانسته ایم اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مباحث زیر ساختی در استان فارس برای جذب سرمایه گذار با مشکل مواجه است به خصوص اینکه امروز در شهرکها و نواحی صنعتی فارس کمترین امکانات برای جذب سرمایه گذار وجود ندارد.

قادری تاکید کرد: اولویت اول ما جذب سرمایه گذار خارج از کشور است که برای رسیدن به این مهم باید تمامی دستگاه ها حرکت داشته باشند و دستگاه های نظارتی نیز دقت بیشتری برای انعطاف با سرمایه گذار نشان دهند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مواقع دستگاه های نظارتی به اندازه ای از کاه کوه می سازند که دیگر نمی شود بحث را جمع کرد و این موضوع را در خصوص مشکلات یکی از سازمانهای شیراز شاهد بودیم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دستگاه های نظارتی گلایه دارم، گفت: برخی از اطلاعاتی که در خصوص وضعیت مباحث مالی سازمانها و دستگاه ها مطرح شده بود دقیق نبود و همین اطلاعات اشتباه باعث فرار یک سرمایه گذار می شود.

قادری تاکید کرد: هیچگونه مخالفتی با نظارت بر دستگاه ها نداریم اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که نباید با پخش کردن اطلاعات اشتباه و یا کم باعث منعکس شدن ترس از سرمایه گذاری در استان فارس شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مباحث داخل استان به شبکه ملی کشیده می شود، گفت: سرمایه گذاری برج های دو قلوی شیراز به شبکه ملی کشیده شد در حالیکه در استان فارس می توانستیم با همدلی و اتحاد این موضوع را برطرف کنیم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه شهر سلامت و شهر دانشگاهی تصریح کرد: این دو مصوبه مهم را داریم اما منطقه ویژه مسئول راه اندازی این دو مصوبه است در حالیکه خود منطقه ویژه توان مالی ندارد و از طرفی این منطقه در نمایشگاه بین المللی شیراز نیز سهام دارد که همین ناتوانی باعث بروز مشکل برای نمایشگاه هم شده است.

روند توسعه ای فارس نباید تغییر کند/ لزوم ایجاد شورای مشورتی در استان

قادری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سخنان خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه سیاست زدگی فارس دلیل عدم پیشرفت است، گفت: متاسفانه مسائل سیاسی در فارس به تمامی بخش های ورود پیدا می کند که این اتفاق در استانهای دیگر ممکن نیست.

وی تاکید کرد: با تغییر دولت روند سیاسی کشور و سپس استانها تغییر می کند اما برخی از استانهای کشور فضای توسعه ای و سرمایه ای استان را از فضای سیاسی جدا کرده اند و هرگونه تغییر و تحول در استان که روی دهد روند توسعه ای تغییر نخواهد کرد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار توسعه ای فارس نباید به روند حرکتی جناحی و حزبی مربوط باشد، گفت: در استانهایی که فضای آنها از فارس سیاسی تر است به گونه ای فضای باز کاری مهیا شده که فعالیت تمامی گروه ها نمی تواند برای دیگری مشکل آفرین باشد.

قادری تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که توانمندی یک مدیر با نگاه سیاسی و جناحی او متفاوت است و نباید به دلیل داشتن نگاه سیاسی از یک نیروی متخصص استفاده نکرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی شورای مشورتی در استان فارس می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، گفت: با راه اندازی این شورا بسیاری از برنامه ریزی ها و چشم اندازه آینده فارس مشخص می شود و با حضور تمامی مسئولین ارشد استان در این شورا برنامه ها متناسب با زمان حرکت خواهد کرد.

فعالیت در ستاد انتخاباتی رئیس جمهود دلیل بر متخصص بودن نیست

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد ضعیف ورزشی فارس، گفت: این موضوع را قبول داریم اما باید گزینه بهتر و مناسب تری که باعث توسعه و رشد شود را پیدا کنیم.

قادری تاکید کرد: حداقل باید نیمی از نمایندگان استان بر یک اسم اجماع داشته باشند تا بتوانیم یک نفر را به عنوان گزینه انتخاب کنیم اما چنین موضوعی شکل نگرفته است.

وی تاکید کرد: دلیلی ندارد که اگر یک فرد در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور فعالیت داشته امروز به عنوان یک مدیر معرفی شود در حالیکه توانایی ندارد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خود من زمانی در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد فعال بودم اما زمانیکه به عنوان نماینده مردم مشاهده فعالیت های اشتباه و عملکرد ضعیف شدم اعتراض خود را عنوان کردم.

قادری تصریح کرد: اشتباهات را نباید تکرار کرد و با تغییر یک مدیر ضعیف فرد ضعیف تری را انتخاب کرد.

از استیضاح وزیر نیرو حمایت می کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر وضعیت رفع مشکلات آبی استان فارس، گفت: امروز حنگ آب است و متاسفانه استان فارس برای رفع مشکلات خشکسالی و بی آبی نیازمند میلیارد ها تومان اعتبار است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نیرو فردی فراجناحی و متدین است، گفت: اگر مشکلات مربوط به آب استان فارس برطرف نشود از استیضاح وزیر نیرو حمایت خواهیم کرد.

قادری ادامه داد: از وضعیت جهاد کشاورزی نیز راضی نیستیم و به طور حتم تذکراتی نیز به وزیر مربوطه خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا