گوناگون

ولايت فقيه و روحانيت ولايتمدار بزرگترین نعمت است/ بوشهری‌ها خوش‌استقبال و خوش‌تقدير هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري صبح دوشنبه در آئين تودیع و تقدیر از معاونت فرهنگی دفتر نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تبريك حلول ماه آسماني شعبان و تبريك ميلاد امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)  اظهار داشت: در آستانه ميلاد مهدي آل محمد هستيم و اميدوارم دعاي خير آن حضرت شامل حال ما باشد.

وی اضافه كرد: خداوند شعبه شعبه، جوي جوي، رحمتش بر مردم و زمينيان عرضه مي‌كند و ماه شعبان مقدمه ورود ماه رمضان است و اگر كسي ماه شعبان خوبي داشت، ماه رمضان خوبي خواهد داشت.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر پس از تقدیر از برگزاری این گونه مراسمات، بر حفظ فرهنگ و روحیه تقدیر از بزرگان، شکر نعمت های الهی، اخلاص در انجام امور و همبستگی ارگان ها و مسئولین با یکدیگر تاکید کرد.

IMG14021077

ولايت فقيه و روحانيت ولايتمدار انقلاب را محفوظ نگه داشته است

وي افزود: باران، گل و گياه، انرژي و همه چيز نعمت خدا است و مهم ترين نعمت، نعمت هدايتگر دين، قرآن كريم و روحانيت است و اين نعمت هدايتگر دين، قرآن، پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) انسان هاي جامعه را هدايت مي كند.

آيت الله صفايي بوشهري اضافه كرد: بزرگترين نعمت در شرايط كنوني، ولايت فقيه و روحانيت ولايتمدار و شجاع و مبارز است و اگر نعمت ولايت و رهبري نبود، جامعه به دست دشمن افتاده بود و اين نعمت اين كشور و انقلاب را محفوظ نگه داشته است.

وي در ادامه با بيان اينكه شادي قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبري بسيار مهم است و اينها نعمت هاي قرآني هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي و مريدان و سربازانش با قلبي پاك و روحيه جهادي آمدند و بدون هيچ توقعي در تمامي عرصه ها به جامعه خدمت مي كنند و الحمدالله حجت الاسلام پاكنهاد با روحيه ولايي، جهادي، بي توقعي اين همه خدمات را در مسئوليت معاون فرهنگي دفتر نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر را به صورت شبانه روزي در 15 بخش انجام دادند وكوشيدند و منشا خدمات و بركات بسياري براي تمامي حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي شدند.

IMG14024411

امام جمعه بوشهر ادامه داد: امروز مراسم تقدير به منظور تجليل از ايمان، تقوا و ولايتمداري از خدمات اين شخصيت برگزار شده است و بايد اين نوع روحيه خدمتگزاري و خدمت رساني واين فرهنگ در جامعه نهادينه شود.

نهادهاي انقلابي از جايگاه ولايت فقيه دفاع و حمايت كنند

آيت الله صفايي بوشهري بيان كرد: نهادهاي انقلابي و تمامي نيروي هاي ولايتمدار بايد با وحدت، دست به دست هم بدهند و در كنار هم، به هم كمك كنند و از جايگاه ولايت فقيه دفاع و حمايت كنند و همه بايد براي اينكه يك كار فرهنگي در جغرافياي اسلامي بخواهد محقق شود، بايد كمك كنند.

وي اظهار كرد: حجت الاسلام پاكنهاد كارها را با گمنامي تمام انجام مي دادند و كارها را بنر مي زدند و به نام جايي ديگر اعلام مي كردند و اين نشان از اخلاص در شخصيت ايشان است.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر افزود: متناسب با شعار سال « اقتصاد، فرهنگ و عزم ملي و مديريت جهادي» بايد دست به دست هم بدهيم و با مديريت جهادي جانمان را فداي انقلاب و اسلام و مكتب اهل بيت (ع) و حضرت حجت مهدي موعود (عج) كنيم و اين نوع رويه و روحيه منشا خيرات و بركات خواهد شد و بايد طرح هاي دانش بنيان و منطبق با كارشناسي هاي استاندارد و آسيب شناسي به صورت اساسي در جامعه صورت گيرد.

IMG14015854

آيت الله صفايي بوشهري افزود: از تمامي مسئولان و فعالان عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي كه دست به دست هم بدهند و با مديريت جهادي كارها را جلو ببرند و هيچ كسي نبايد عامل توقف باشد، زيرا به انقلاب اسلامي ضربه مي خورد و خون شهدا هدر و فرصت هاي طلايي از بين خواهد رفت.

وی ادامه داد و گفت: فضا و دنيا همين است كه بايد با اين ساختار ساخت و اگر ما قدر اين افراد كه مثل نعمات الهي هستند، را ندانيم، قدر ما هم بعدها نمي دانند و قدرشناسي از افراد دلسوز كه روحيه جهادي دارند، در اصل و اساس تقدير از قرآن كريم و حديث است و از همه مسئولان تقاضا دارم، قدر روحانيت را بدانند و از طلبه هاي جوان در مراكز آموزشي، ديني و فرهنگي، علمي و مساجد استفاده كنند و در حال حاضر حوزه علميه بوشهر 30 نفر روحاني آماده امر تبليغ را دارند.

بوشهری‌ها خوش استقبال و خوش تقدير هستند

امام جمعه بوشهر عنوان كرد: يكي از فرهنگ هاي بزرگ استان بوشهر اين است كه هم خوش استقبال و خوش تقدير هستند و اين دو موئلفه در بوشهر يك فرهنگ است و بايد در سطح كشور به فرهنگ ملي تبديل شود.

اين استاد درس اخلاق در قرآن كريم ابراز كرد: دشمن با تفرقه و با ايجاد اختلاف، قصد دارد كه ملت ها را به جنگ تن به تن وارد كنند و پايه هاي فرهنگي و اصيل و اساسي كشورهاي اسلامي را متزلزل كنند.

وي با بيان اينكه مردم ایران اسلامی افتخار می کنند که رهرو امام حسین (ع) هستند، گفت: ولایتمداری، دفاع از آرمان ها تا سرحد جان و برخورداری از شخصیت والا را از ویژگی های مهم ماندگاری حماسه کربلا برشمرد.

IMG14023436

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز پاسدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی عنوان کرد و افزود: نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های پس از جنگ تحمیلی نیز در آبادانی و عمران و سازندگی ایران کوشیده و امروزه نیز با مدیریت و تدبیر مثال‌زدنی در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی می‌کنند و سپاه در آسمان، دریا و خشکی، هوا فضا، تأمین ملزومات و ادوات نظامی، در کارهای فرهنگی، سازندگی، پزشکی و دانش‌های مختلف حضور دارد که همه اینها به دلیل داشتن روحیه جهادی است.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر در پايان تصریح کرد: تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) از برکات انقلاب نوپای اسلامی در ایران بود و در همان روزهای آغازین انقلاب شاهد موفقیت‌های بزرگی از این نهاد انقلابی بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا