گوناگون

اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی در کاهش مهاجرت ها نقش مهمی دارد

81219694 5792980

قربان محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: توجه نکردن به این دو مقوله موجب مهاجرت روستاییان به شهر و بروز مشکلاتی همچون بیکاری و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ شده است.

وی هزینه در توسعه و آبادانی روستاها را بهترین سرمایه گذاری اقتصادی و اجتماعی برای رشد و توسعه همه جانبه برشمرد و خواستار حمایت های بیشتر مسوولان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

محمدی اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستاها از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در اجرای این طرح مصالح و منابعی به کارگیری شود که با فرهنگ و آیین روستاییان مطابقت داشته باشد.

وی به حفظ ساختار سنتی روستاها در جریان اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح هادی روستاها حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی با استفاده از منابع و مصالح بومی رایج در استان امکان پذیر است.

وی هدف از تهیه و اجرای این طرح ها را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات ریست محیطی و عمومی عنوان کرد.

7233/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا