گوناگون

صرفه جویی بهترین شیوه جلوگیری از خاموشی ها است

81219693 5792977

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین سید ˈیوسف جبارزادهˈ روز یکشنبه افزود: سال گذشته مشترکین استان قزوین سه هزار و 947 میلیون کیلو وات ساعت برق مصرف کردند که 50 درصد از این میزان توسط بخش صنعت، 22 درصد بخش کشاورزی، 18 درصد بخش خانگی و مابقی در بخش های عمومی و روستایی به مصرف رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اوج بار همزمان شبکه توزیع برق استان طی سال گذشته 700 مگاوات بوده، افزود: با توجه به اینکه بار شبکه استان نباید از مقدار سال گذشته بالاتر برود، لذا از مشترکان استان انتظار داریم با صرفه جویی در مصرف انرژی، از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته چهار هزار و 290 میلیون کیلووات ساعت انرژی از شرکت مدیریت شبکه و بورس انرژی خریداری شد که سه هزار و 947 میلیون کیلووات ساعت آن به مشترکان تحویل و یا در روشنایی های معابر مصرف گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: پیاده سازی سیستم GIS در شبکه فشار ضعیف نیز در حوزه برق مینودر و الموت غربی به مورد اجرا درآمده و در حال تکمیل می باشد و تاکنون نیز بیش از دو میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

جبارزاده به طرح برق رسانی مسکن مهر و ارایه 13 هزار انشعاب برق به مشترکان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: تاکنون برای 24 هزار واحد عملیات زیر ساخت انجام شده و برای اجرای عملیات برق رسانی نیز 43 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت و 54 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به همراه 174 دستگاه پست کمپکت هوایی و 280 پایه روشنایی احداث شده است.

وی به مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش دما در این فصل، به مشترکان توصیه می شود به جای استفاده از کولرهای گازی از کولرهای آبی استفاده کنند.

جبارزاده در خصوص کاهش مصرف برق صنایع استان در ایام اوج بار تابستان امسال که از 15 خرداد آغاز و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد، افزود: مشترکین صنعتی در صورت همکاری در ایام پیک بار تابستان از تخفیفات بهای برق برخوردار شده و چنانچه واحدهای تولیدی در بخش های مختلف همکاری کنند از تخفیف های بهای برق نیز برخوردار می شوند.

جبارزاده در پایان وعده داد، واحدهای تولیدی در صورت اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات سالانه صنایع، تغییر و جابجایی نوبت کاری از ساعات اوج بار مصرف به ساعات کم باری، جابجایی یک روز کاری هفته با روز جمعه، استفاده از ظرفیت های دیزلی و اعلام آمادگی واحد تولیدی در طرح جدید ذخیره عملیاتی، از تخفیف بهای برق این شرکت بهره مند خواهند شد.

627/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا