گوناگون

اجرای طرح های دفع بهداشتی فاضلاب در کهگیلویه وبویراحمد شتاب می گیرد

81159690 5687462

فیض الله پاسره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح های فاضلاب روستایی علاوه بر تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اولویت های اساسی وزارت نیرو وشرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در اولویت نخست و تامین آب آشامیدنی سالم در روستاها دستاوردهای بزرگی بدست آمده است، افزود:حدود 75درصد روستاهای این استان نیز هم اکنون از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

پاسره اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح های بهداشتی فاضلاب روستاها امسال یکی از برنامه های اساسی شرکت آبفای روستایی استان عملیاتی کردن این مهم است.

وی ابراز داشت: امسال با همکاری و توجه ویژه استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای نخستین بار حدود سه میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای استان برای آغاز اجرای طرح دفع فاضلاب بهداشتی در روستاهای این استان اختصاص یافت.

پاسره افزود: این در حالی است که اعتبارات متمرکز ملی نیز در سال جاری برای اجرای این طرح ها در استان پیش بینی شده است.

وی عمده ترین مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق روستایی را شامل آلودگی منابع آب های سطحی ، آلودگی آب چشمه یا قنات واقع در محدوده روستا ،آلودگی آبهای زیرزمینی و منابع تامین آب آشامیدنی روستاها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: تامین آب سالم و مدیریت صحیح امور فاضلاب در روستاها نقش تعیین کننده ای در کاهش موارد ابتلاء به بسیاری از بیماری های عفونی مرتبط با آب خواهد داشت.

566/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا