گوناگون

یک مسوول بهداشتی : هیچ موردی از تب ˈکروناˈ در خراسان رضوی مشاهده نشده است

81159688 5687404

دکتر محمدرضا جویا روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نمونه های آزمایش بیماران مشکوک به تب کرونا که در بیمارستان بستری هستند، جهت نتیجه قطعی به تهران ارسال می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون نتایج آزمایشات هیچیک از نمونه های مشکوک به تب کرونا در خراسان رضوی و کشور مثبت نبوده است.

وی در عین حال به زائرانی که به مکه معظمه مشرف می شوند نسبت به پیشگیری از بیماری تب کرونا، هشدار داد و تاکید کرد: این افراد باید رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران و حتی استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

جویا با بیان اینکه ویروس تب کرونا از طریق تنفس و ترشحات دهانی قابل انتقال است، افزود: به پزشکان نیز توصیه می شود که در برخورد با بیماران رعایت حفاظت ایمنی را داشته باشند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: این بیماری با علائم سرماخوردگی حاد شامل تب شدید، بدن درد، سرفه و علائم تنفسی شدید بروز می یابد و در موارد پیشرفته خطر مرگ بیمار را نیز به همراه دارد.

وی در پایان گفت: بیمارانی که علایم شدید تنفسی و طولانی مدت دارند، می توانند جهت اطمینان بیشتر به نزدیکترین محل مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا