گوناگون

اجرای طرح گردشگری سلامت برای جذب گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند

سید مرتضی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: به دلیل نبودن زیرساخت های لازم در خصوص حوزه سلامت و بهداشت در کشور عراق سالانه خیل عظیمی از مردم این کشور برای مداوا به کشورهای همجوار و یا کشورهای غربی سفر می کنند.

وی افزود: همجوار بودن منطقه آزاد اروند با دومین استان بزرگ عراق (بصره) این امکان را می تواند برای مردم عراق فراهم سازد که با برنامه ریزی های منظم از سوی ایران بتوان طرح های خوبی را در زمینه جذب گردشگری پیاده کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند ما طرح گردشگری سلامت که همان هدایت عراقی هایی که قصد درمان به خارج کشورشان را دارند به منطقه آزاد اروند است را برنامه ریزی کرده ایم.

نعمت زاده افزود: در این خصوص در گذشته گفتگویی با حمیدرضا مختص آبادی سرکنسول ایران در استان بصره عراق در این زمینه انجام شد و درباره برنامه های گردشگری سلامت سازمان منطقه آزاد اروند بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: در گذشته و هم اکنون نیز بخشی از مردم جنوب و دیگر استانهای عراق برای مداوا و استفاده از مراکز درمانی به ایران سفر می کنند ولی با طرح گردشگری سلامت که به زودی اجرایی می شود جذب گردشگران عراقی با برنامه ریزی های منظم به منظور استفاده از امکانات خرمشهر و آبادان و استان خوزستان همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند مرز شلمچه را از امن ترین مرزهای ایران برای ورود گردشگران عراقی دانست و افزود: مرز شلمچه به دلیل دارا بودن امکانات لازم و امنیت بالا از پر ترددترین مرزهای جنوب غرب ایران محسوب می شود و با ورود گردشگران عراقی علاوه بر استفاده از امکانات درمانی می توانند در بخش های دیگری چون تفریح و خرید از این دو شهر استفاده کنند.

نعمت زاده در پایان به برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری در بصره عراق از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: برای جذب گردشگران و معرفی منطقه آزاد اروند به مردم عراق در صدد برپایی نمایشگاه های مختلفی با موضوع گردشگری و صنایع دستی در استان بصره عراق هستیم و امیدواریم در این زمینه تحول عظیمی در جذب گردشگران و رونق منطقه همراه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا