گوناگون

فرهنگ مصرف بهینه آب توسط مبلغان دینی تبلیغ می شود/اعزام 2 هزار مبلغ در البرز

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان مانند سالهای گذشته از مبلغان بومی و اعزامی از حوزه‎های علمیه قم برای برگزاری محافل قرآنی و دینی استفاده شده است، با بیان این مطلب اظهار داشت:از این تعداد مبلغ دینی مرد و زن اعزامی به مساجد، مراکز دینی و مذهبی، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهرها و روستاها 1 صد و ۵۰ نفر از حوزه علمیه قم هستند.

مسعودی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان بر اساس نیاز و برنامه‌ریزی به ادارات، کارخانه ها و شرکت‌ها اعزام شده‌اند، یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن، ۲۹ کرسی تلاوت و شبی با قرآن، بیان احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تفسیر و تجوید قرآن و سخنرانی درباره مسائل روز جامعه و مباحث دینی رااز جمله برنامه های ماه مبارک رمضان در استان البرز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: امسال در اجرای طرح معنوی و قرآنی ۱۴۴۸ در این استان، دو هزار نفر به حفظ جزء ۲۸ قرآن کریم و دو هزارنفر دیگر نیز در کلاس‎های روخوانی و روانخوانی قرآن زیر پوشش برنامه آموزشی قرار گرفته اند.

این مسئول در پایان افزود: بخشی از موضوعات سخنرانی مبلغان دینی به فرهنگ سازی در زمینه مصارف بهینه آب، برق و مسائل فرهنگی اختصاص یافته است و رمضان سال گذشته  یک هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه بومی به مناطق مختلف استان البرز اعزام شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا