گوناگون

اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها فراتر از نیاز جامعه است

81136370 5647522

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرخ مسجدی روز پنج شنبه در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در استان اظهار کرد: وظیفه ما در این برهه اداره جامعه به بهترین شکل با امکاناتی است که در دست داریم.

وی با بیان اینکه برای این منظور ستاد هدفمندی یارانه ها با 13 کارگروه در استان تشکیل شده است، افزود: در این چارچوب تمام ابعاد و موضوعات مرتبط با بحث هدفمندی یارانه ها در جلسات تخصصی و کارشناسی مطرح و با دقت و حساسیت بالا موضوعات و مشکلات پیش رو بررسی و حل می شود.

مسجدی به حداقل رساندن مشکلات این حوزه را از وظایف و اهداف اصلی این ستاد برشمرد و تاکید کرد: به طور قطع این مهم با همکاری و کمک تمام مسوولان و دستگاه های مرتبط با این حوزه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله ثبت نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، آذربایجان شرقی عملکرد مثبت و قابل دفاعی ارایه کرد، گفت: دستاورد این رویداد مهم به منزله پیشرفت فنی بزرگی برای کشور تلقی می شود.

مسجدی با تقدیر از کسانی که در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند، اظهار کرد: بر اساس ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات کسانی که به هر نحو ممکن یارانه آنها کاهش یا حذف شده، تشکیل شده است.

قایم مقام ستاد هماهنگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در آذربایجان شرقی، جذب مشارکت، تلاش برای انصراف افراد دارای تمکن مالی از دریافت یارانه نقدی، نظارت، کنترل و تنظیم بازار، گزارش اقدامات و انعکاس مشکلات احتمالی را از اهداف اصلی برگزاری جلسات هماهنگی برشمرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: عمده منافع حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها صرف حوزه سلامت عمومی می شود.

سعید شبستری خیابانی اضافه کرد: ارتقاء شاخص های سلامت در بخش بیمه های روستایی و بیمه همگانی از دیگر اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 46 هزار نفر از کسانی که تاکنون بیمه نشده اند برای ثبت نام در طرح بیمه همگانی اقدام کرده اند، افزود: به طور قطع اجرای این طرح موجب ارتقاء شاخص های سلامت مردم و جامعه می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: حمایت از بخش های تولید، اشتغال و زیرساخت های عمرانی و خدماتی همچون حمل و نقل عمومی از دیگر اولویت های دولت در این زمینه است.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا