گوناگون

احداث سازه های سبک و مقاوم در ایران یک ضرورت است

81171046 5707820

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولین دوره مسابقه ملی طراحی لرزه ای سازه ها و اولین سمینار ملی مهندسی زلزله به برپایی مسابقات علمی اخیر در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در 10 روز اخیر، دو مسابقه ملی بتن و پل های ماکارونی به میزبانی دانشگاه امیرکبیر برگزار شده و مسابقه ملی طراحی لرزه ای سازه ها نیز سومین رقابت علمی در این دانشگاه طی این مدت است.

وی اهمیت لرزه ای سازه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ایران کشور لرزه خیزی است که تقریبا هر 10 سال یک زلزله بزرگ در نقاط مختلف کشور رخ می دهد که حاصل آن بروز خسارات جانی و مالی است.

رهایی به وقوع زلزله های بزرگ کشور چون بم، گلبافت کرمان، بوئین زهرا، اردبیل و منجیل طی دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقه زمینه ای برای قرار گرفتن ایده های مجموعه های دانشجویی در کنار یکدیگر خواهد بود ند تا در آینده بتوانند سازه های سبک و مقاوم در برابر زلزله ارائه دهند.

وی یادآور شد: نزدیک به سه دهه است که مهندسان کشور در احداث سازه های مهمی چون خطوط زیر زمینی مترو، سدها و سیلوها نقش مهمی را ایفا می کنند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این مسابقه تاکنون در کشور آمریکا برگزار می شده است، یادآور شد: این رقابت ها با همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و دانشگاه امیرکبیر نیز در کشور اجرایی شده و امیدواریم در سال آینده، دیگر دانشگاه ها نیز در برگزاری آن مشارکت داشته باشند.

**برترین سازه های مقاوم فردا معرفی خواهند شد

به گزارش ایرنا، برترین های اولین دوره مسابقه طراحی لرزه که از امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده است، فردا چهارشنبه معرفی خواهد شد.

دبیر اولین دوره مسابقه ملی طراحی لرزه ای سازه ها در مراسم افتتاح این مسابقه درباره نحوه برگزاری این مسابقه، گفت: پس از ارائه سازه ها از طرف تیم های شرکت کننده، این سازه ها تحویل آزمایشگاه لرزه ای خواهد شد.

عماد شاهرودی ادامه داد: در این آزمایشگاه سازه ها بر اساس استانداردهای با اتصال وزنه هایی به سازه ها بر روی میز لرزه قرار خواهند گرفت و هر سازه ای که توانایی بیشتری در برابر لرزه داشته باشد به عنوان سازه برتر معرفی خواهد شد.

علمی (1)**1055**1599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا