گوناگون

اکثریت مردم با درک ضرورت وضعیت خطیر کشور دولت یازدهم را برگزیدند

81171047 5707826

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بابک آقایی روز سه شنبه در همایش تحلیل تاثیرگذارترین تحولات اقتصادی سال 93 با محوریت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و گام نهایی مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، افزود: برخی از پژوهشگران مسائل اجتماعی باور دارند مردم ایران همواره در حد مجال و توان خالق رویدادهای بزرگ و غیر مترقبه بوده اند و انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته یکی از همین رویدادها است.

وی ادامه داد: در حالی که شرایط اقتصادی، اجتماعی و غیره داخلی و بمباران رسانه های خارجی، فضای نامناسبی را برای مشارکت مردم در انتخابات ایجاد کرده بود اما تاکیدات مکرر بزرگان و گسترده ترین حضور مردم را می توان شاهدی بر خلق رویداد بزرگ دیگری دانست.

وی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تغییراتی قابل توجه در سیاستها و مدیریت کلان اجرایی کشور بوده و و انتظار می رود به میزان توفیق منتخب مردم و همراهان وی در عمل به وعده های انتخاباتی تحولاتی مهم در کل وضعیت اجتماعی کشور ایجاد شود.

آقایی گفت: با اعلام نتایج انتخابات، به صرف فاصله میان افکار و تیم مدیران سیاسی جدید کشور، التهاب بازارها فروکش کرد تا اهمیت و اثر نظر و انتظارات مردم بر واقعیات اقتصادی بار دیگر ثابت شود.

دبیر همایش گفت: تغییر مدیریت کلان اجرایی کشور این روند را ادامه داد و چرخش رویکرد دیپلماتیک کشور در مذاکره با قدرتهای جهانی نه تنها دستاوردهای هسته ای کشور را با هزینه های کمتر که از آن مهمتر محیط پیرامونی اقتصاد کشور از روند نزولی به تثبیت نسبی موقت هدایت کرد، جریانی از فعالان اقتصاد خارجی جویای استفاده از فرصتهای کار در بازار ایران هستند.

یادآور می شود، همایش یادشده دو روز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران فردا به کار خود پایان می دهد.

اقتصام(3)9123**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا