Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند ابداعاتی هستند که  آینده علم جهان را متحول خواهند کرد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

همیشه برای مخترعان و دانشمندان طبیعت و همچنین قوانین آن بسیار پر اهمیت بوده است . امروز قصد داریم برای شما شش اختراع و همچنین نوآوری که در ساخت آنها از طبیعت الگو برداری  شده را به نمایش بگذاریم .

شیشه های مقاوم
اولین ابداع از اختراعات جالب مربوط به شیشه های محکم است . ایده ساخت شیشه های مقاوم از پوست محکم و البته شفاف نوعی حلزون الگو گرفته شده است . دانشمندان دانشگاه مک‌گیل  در مونترال کانادا موفق شدند در سال ۲۰۱۴ با تحقیق و آزمایش روی پوست یک نوع حلزون یک نوع شیشه بسیار شفاف بسازند که تا ۲۰۰ برابر از شیشه های معمولی مقاوم تر است .

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

دستگیره هایی مانند دست های مرد عنکبوتی
دانشجویان و محققان دانشگاه استانفورد دستگیره هایی ساخته اند که با استفاده از آنها می توانید از هر سطحی بالا بروید . این اختراع با الهام از دست و پای مارمولک ها  ساخته شده تا دیگر مرد عنکبوتی تنها بصورت یک داستان و افسانه نباشد .

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

پره های جدید و قدرتمند برای توربین بادی
این اختراع با الگو گرفتن از دم موجودی است که نسلش منقرض شده .استگوساروس نام دایناسوری است که دانشمندان شرکت زیمنس با الگو گرفتن از آن پره هایی قدرتمند برای توربین های بادی  خود طراحی کرده اند . این پره ها که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد حدودا ۱٫۵ درصد بازده انرژی را در توربین ها بالاتر برده است .

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده انداختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

افزایش میزان تولید انرژی از نور خورشید
دانشمندان دانشگاه MIT در آمریکا سالها به دنبال روش هایی بودند تا با استفاده از آنها میزان تولید انرژی الکتریکی را به وسیله سلول های خورشیدی افزایش دهند . آنها در تحقیقات خود با الگو برداری از گل آفتاب گردان به این نتیجه رسیدند که باید سلول های خورشیدی را به گونه ای قرار دهند که گل آفتاب گردان با آن زاویه رشد می کند . در حقیقت دانشمندان  این دانشگاه به این نتیجه رسیدند که اگر دریافت کننده های نور خورشید با زاویه ۱۳۷ درجه در محیط قرار بگیرند بیشترین میزان نور را جذب خواهند کرد.

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

تولید اکسیژن از برگ های مصنوعی
اختراع برگ های مصنوعی توسط  جولیان ملچیوری انجام گرفته است . او یک متخصص در زمینه بیونیک بوده و با استفاده از فیبر های ابریشم و کلروپلاست برگ های مصنوعی را تولید کرده که می تواند مانند برگ های معمولی اکسیژن تولید کند . این برگ های مصنوعی برای تولید اکسیژن به آب و نور خورشید نیاز دارند . این ابداع از مجموعه اختراعات جالب در آینده ای نزدیک شاید در فضا برای تولید اکسیژن کاربرد داشته باشد.

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

اختراع جلیقه ضد گلوله
میگوی مانتیس که الگوی ساخت جلیقه ای ضد گلوله کنونی است می تواند از خود در برابر برخورد هر چیزی با سرعت بالا محافظت کند . این نوع میگو توانایی این را دارد که تا ۵۰ هزار بار ضرباتی که با سرعت بالا به او برخورد می کتد را تحمل کند . از این رو دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پوسته این موجود دریایی برای ساخخت جلیقه های ضد گلوله بسیار مناسب است .مانتیس تنها ۱۵ سانتی متر طول داشته و همانطور که میبینید بسیار زیبا و رنگارنگ است .

اختراعات جالب که با الگو گرفتن از طبیعت ساخته شده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا